נפרדים מאשת נשיא המדינה – נחמה ריבלין

אשת נשיא המדינה, שהלכה היום לעולמה, ניסחה בהופעתה וגינוניה מודל של סגנון מקומי על קו התפר שבין אלגנטיות לנונשלנטיות. אהבה ללבוש מעצבים ישראלים, ותמכה בהופעותיה הרשמיות בין מעצבים ותיקים לצד צעירים, מוכרים יותר או מוכרים פחות

נחמה ריבלין, הגברת הראשונה של ישראל, הלכה היום לעולמה, יממה לפני יום הולדתה ה-74, בעקבות סיבוך של השתלת ריאה שעברה והתדרדרות מצבה בימים האחרונים. הגברת הראשונה ואשת הנשיא ה-10 של ישראל, היתה מודל של סגנון מקומי, שבהופעתה, גינוניה ויחסה לעיצוב, תרבות, שירה, אמנות ואופנה – הקפידה על אלגנטיות , ששורשיה טבועים עמוק בתולדות חייה: כילדה במושב חרות בעמק חפר, וכל הדרך אל בית הנשיא בירושלים.

היתה בדמותה משהוא מהפשטות, מהתכשיטים הצנועים (תמיד ישראלים ותמיד עדכניים), מההליכה המיוגעת עם מכשיר החמצן הנייד, היתה מתחבבת בקלות על רואיה. בחיים או על המסך,כל מה שעשתה או אמרה לא היה לראווה או להאדרת שמה-שלה. ודווקא משום כך, ומשום שהתדמית הציבורית שיעממה אותה מאד, יצרה דימוי ציבורי של ישראליות ארצית, מעשית, צנועה וחומלת, נטולת יוהרה ומתעבת יוקרה.

במהלך כהונתה כגברת הראשונה, פעלה נחמה ריבלין למען אימהות שכולות וקידמה נושאים שונים כמו איכות הסביבה וילדים פגועים, אבל ידעה, בדרכה, לספק לערוצי האופנה לא מעט רגעי חסד, כשבהופעותיה הרשמיות שילבה מעצבים ישראלים ותיקים לצד צעירים, מוכרים יותר ומוכרים פחות.

ריבלין נהגה לא אחת ללבוש לאירועים רשמיים שמלות של בית האופנה משכית בעיצובה של שרון טל, כמו למפגש עם מלניה טראמפ בישראל והמפגש עם מלכת ספרד לטיסיה שהתקיים במדריד, בעוד החייט שלומי ענתבי – עבד בצמוד לגברת הראשונה ביצירת מלתחה יומיומית. "לדבר על נחמה ריבלין במונחי עבר זו צביטה גדולה בלב של אובדן והחמצה", אומרת שרון טל, "הגברת ריבלין היתה רקמה אנושית חיה, חברה כנה ואמיתית, ישירה, ליברלית וצעירה בנפשה, שאהבה את האמנות, התרבות ואת מלאכות היד".

לבושה תמיד היה פשוט ועקבי: סגנון שלא מנקר עיניים ולא צבעוני מדי, לבושה חולצות חלקות מכותנה בגזרות אוברסייז גיאומטריות עם חצאיות מידי רחבות, כשעל פניה זוג משקפיים, ותסרוקת מבולגנת בנונשלנטיות על ראשה, שעם השנים הפכה לסימן ההיכר שלה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. עבודה מהבית

    דרושים לעבודה קלה מהבית לחברת הייטק! מדובר על עבודת מזכירות ללא ניסיון, לחברת הייטק, עבודה בשעות גמישות ושכר גבוה, קורות חיים באימייל – [email protected]

    נבו |
    הגב