נציגי המעסיקים דורשים מימון לימי בידוד של העובדים

ח"כ משה אבוטבול אמר: "אסור שלאדם שנמצא בבידוד תהיה תחושה ולו רגע אחד שחוסנו הכלכלי נפגע"

נציגי המעסיקים דורשים מימון לימי בידוד של העובדים: "מגיפת הבידודים; עלות של מיליארד וחצי ₪ למגזר העסקי"

ח"כ טלי פלוסקוב: להגדיר "דמי בידוד" לשיפוי את המעסיקים"

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות קיימה הבוקר דיון בנושא דמי מחלה לעובדים שנדרשים לשהות בבידוד. הדיון התקיים לבקשת ח"כ אליהו חסיד, שהסביר כי כיום עובד שנדרש לשהות בבידוד עושה זאת על חשבון ימי המחלה שלו, מה שאומר שהחל מהיום השני המעסיק משלם לו בהתאם לחוק דמי מחלה. עובד שזכאותו לימי מחלה נגמרה לא יקבל תמורה עבור ימי הבידוד.

לדברי ח"כ חסיד "מצב העסקים והמעסיקים כיום לא טוב, רבים נמצאים על סף קריסה וכשאנחנו מפילים עליהם גם את עלות ימי הבידוד אנחנו עושים להם עוול. מעסיק עלול להידרש לממן בבת אחת 10-20 עובדים בבידוד וזה לא יתכן".

מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ טלי פלוסקוב אמרה: "347,000 אנשים נמצאים היום בבידוד. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להעמיס את הנטל הזה על מעסיקים וגם לא להשאיר אדם שנדרש לבידוד ללא פרנסה. יש לעודד מעסיקים לאפשר עבודה מהבית, איפה שזה מתאפשר ובמקביל לייצר הגדרה חדשה של 'דמי בידוד' ומנגנון בביטוח הלאומי שיפצה מעסיקים על עלות ימי הבידוד.

ח"כ משה אבוטבול אמר: "אסור שלאדם שנמצא בבידוד תהיה תחושה ולו רגע אחד שחוסנו הכלכלי נפגע ואז הוא יתפתה לצאת החוצה, כי הפרנסה של ילדיו כנראה קודמת לספק שאולי הוא חולה. המדינה חייבת למצוא פתרון שלא יעניש את העובד ויגזול ממנו ימי מחלה, חופש, או שכר".

עו"ד מיכל וקסמן, התאחדות התעשיינים אמרה: "לפי הנתונים שבידינו רק 11% ממאות אלפי המבודדים הם חולים מאומתים. העלות הכלכלית של הדבר הזה היא אדירה ועומדת על קרוב למיליארד וחצי שקלים, שנופלים באופן מלא על המעסיקים שקורסים תחת הנטל.

עו"ד סיגל פעיל, נשיאות המגזר העסקי אמרה: "מגיפת הבידודים התרגשה עלינו, בין היתר בגלל איכוני השב"כ שחלקם שגויים.

יחיאל שמיר, יועמ"ש ההסתדרות החדשה אמר: "כרגע גם העובדים נושאים בנטל ולא רק המעסיקים. השכר שמקבלים על ימי מחלה הוא לא שכר מלא. ימי המחלה נלקחים מהעובד ואם יזדקק להם בהמשך ולא יישארו לו לא יקבל דבר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *