נשיא בורסת היהלומים: ענף היהלומים בישראל בקריסה

"מעל 15 אלף משפחות ועובדים שפוטרו ויפוטרו בעתיד הקרוב"

נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, פנה אתמול לנתניהו במכתב תחת הכותרת "קריסת ענף היהלומים בישראל בעקבות משבר הקורונה". לדבריו:

"היום פניתי לראש הממשלה, מנכ"ל ראש הממשלה, שר האוצר, שר הכלכלה ,ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה ובכירים נוספים בממשלה בבקשה דחופה לסייע בהקדם האפשרי לענף היהלומים שעומד בפני קריסה טוטאלית בשל משבר הקורונה.

בפנייתי שיקפתי את המצב הקשה ואת חוסר התמיכה בצעדי הממשלה ,המסכנת את קיומו של אחד מענפי הייצוא הוותיקים והמרכזיים בישראל ובעולם כולו . יישום ההחלטות והמחסור המהותי באשראי פוגעים ומרסקים מעל 15 אלף משפחות ועובדים שפוטרו ויפוטרו בעתיד הקרוב.

בפנייתי היה לי חשוב להתריע שמעבר לעובדי תעשיית היהלומים , קיימת פגיעה משמעותית גם בעסקים סובבי התעשייה ואף לבריחה של חברות גדולות למדינות בהם ניתן לקבל סיוע הוגן כמו בלגיה, דובאי והודו. עד כה הירידה בייצור בין החודשים מרץ למאי נאמדת בלמעלה מ80%, הנזק המצטבר עומד על שני מיליארד שקל – פגיעה אנושה ללא פתרונות ישימים וייעודיים לציבור היהלומנים.

זוהי הפקרות! בורסת היהלומים הישראלית מאבדת ממעמדה בעולם. הבהרתי לגורמי הממשלה חד וחלק כי אם לא ייושמו הגדלה של הערבות הממשלתית לבנקים לצורך אשראי לענף, מענקי סיוע לעסקים במשבר ומענק לקידום ושיווק ענף היהלומים, הענף הישראלי והמוביל בעולם שקיים כבר 83 שנה יפסיק להתקיים.

תתעוררו! אלפי עסקים זקוקים למכונת החייאה והממשלה צריכה לפעול באופן מיידי ולקבל החלטות חד משמעיות על המשך קיומה של בורסת היהלומים הישראלית. אנחנו נמצאים כ- 4 חודשים מתחילת הקורונה ,ועד עכשיו לא קיבלנו את הסיוע הנדרש, כמות המובטלים והעסקים שנסגרים עולה ומתעצמת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *