נשיא האגודה לפתולוגיה של בולגריה: "אין אחד בעולם שמת בגלל וירוס הקורונה"

"האנשים מתים עם וירוס קורונה, לא מוירוס קורונה"

ד"ר סטויאן אלכסוב, נשיא האיגוד הפתולוגי הבולגרי. השתתף בסמינר מקוון בינלאומי בנושא זיהום הנגיף ונקודת מבטם של פתולוגים ממדינות שונות באירופה.

כיצד מושפעים האיברים והמערכות השונים בגוף האדם על ידי נגיף הCOVID? הדבר הטוב הוא שהסמינר המקוון אורגן על ידי האגודה האירופית לפתולוגיה, ובסמינר היו משתתפים מרובים מאיטליה, ספרד, גרמניה, שוודיה. נשאלו שאלות רבות. והשאלה העיקרית הייתה, מה קורה עם זיהום נגיף הCOVID לא מגיפה.

לדבריו של הד"ר, זה זיהום, לא מגיפה. כי מה שאנחנו שומעים, הרבה מהעובדות שניתנות, הדבר העיקרי שהאנשים חוששים ממנו באמת הוא למות, אבל אנחנו הפתולוגים, אנחנו נפגשים עם אנשים מתים כל הזמן. המסקנה העיקרית הייתה כי הנתיחות שלאחר המוות שנערכו בגרמניה, איטליה, ספרד, צרפת ושוודיה אינן מסיקות כי הנגיף קטלני.

בבולגריה עשינו שלוש נתיחות שלאחר המוות , על ידי ד"ר ניה סרביאנובה . היא שאלה את אותה שאלה לגבי הנוגדן הזה למומחים מאיטליה וספרד. הם ענו שאין נוגדנים מונוקלוניים כאלה. כל מה שאמרו הפתולוגים זה שאין מישהו שמת מנגיף הCOVID . ואני אחזור על כך: אף אחד לא מת מנגיף הCOVID

אני כבר 30 שנה רופא ולא מבין איך ארגון הבריאות העולמי מכריז על מגיפה לפני שיש עובדות שתומכות בכך. הם לא הודיעו על מגיפה אלא במקום זאת קבעו שיש מגיפה. משמעותה של מגיפה היא שאנשים ימותו מוירוס הCOVID. אני לא יודע מדוע ממשלות רבות ומנהיגי מדינות אומרים שאנשים הולכים למות מזה

ד"ר קטרוב: אתה אומר שהמידע הוצג בצורה מניפולטיבית?
ד"ר אלכסוב: כן, דרך מניפולציה לחלוטין

ד"ר קטרוב: האם נוכל לבצע את ההשוואה הזו: אם בבולגריה יש לנו 200,000-300,000 אנשים שחולים מהשפעת העונתית בכל שנה – ואם נדע שחלקם ימותו בגלל סיבות שונות, נוכל רק לומר שהם מתו מהשפעת העונתית?

ד"ר אלכסוב: לא, איננו יכולים לעשות זאת, כיוון שיש הבדל גדול בין שפעת העונה לוירוס הCOVID . לא, במקרים רבים האנשים שמתים משפעת העונה כוללים גם צעירים. וזה ההבדל הגדול. ההבדל ממגפת הנגיף הCOVID הוא שעדיין לא נפטרו צעירים. וזה הבדל גדול. מכיוון אנו יכולים למצוא נגיף אחד שיכול לגרום לאדם צעיר למות ללא מחלה אחרת. וזה שונה מלומר שמישהו מת מנגיף הCOVID הסובל מאוטם לב.

במילים אחרות, זיהום הנגיף הנגיף הוא זיהום שאינו מוביל למוות. והשפעת יכולה להוביל למוות.

ד"ר קטרוב: מה שעומד לי בראש הוא אם אדם סובל מהתקף לב ושפעת, נוכל לומר שהוא מת מהתקף לב או שאנחנו יכולים לומר שהוא מת מהשפעת; זה מה שקורה עכשיו עם וירוס הCOVID.

ד"ר אלכסוב: כן, בדיוק. כרגע זו התנגדות מוחלטת של הפתולוגים באירופה, בסין, כמו גם באוסטרליה ובקנדה שהפתולוגים נדחפו ונלחצו: אם לחולה יש נגיף קורונה, הסיבה למוות היא לכתוב שזה לא אחר מאשר וירוס הקורונה.

זה די מלחיץ עבורנו, וגם עבורי בפרט, מכיוון שיש לנו פרוטוקולים ונהלים בהם אנו צריכים להשתמש

עכשיו יש את ארגון הבריאות העולמי שלא רוצה שנבצע נתיחות שלאחר המוות. לא ברור לי מדוע WHO לא רוצה שנבצע נתיחות שלאחר המוות כשאנחנו צריכים להוכיח מהו כוחו של הנגיף הספציפי הזה של הנגיף.

אבל אני לא יודע למה WHO לא ממש רוצה שנבצע נתיחות שלאחר המוות; אני מניח שיש להם את המידע שהנגיף אינו קטלני.

ד"ר קטרוב: האם זו הסיבה שבבולגריה אנחנו לא מבצעים את הנתיחות שלאחר המוות?

ד"ר אלכסוב: כן. אנו נדרשים לעקוב אחר ארגון הבריאות העולמי. ואני באמת עצוב שאנחנו צריכים למלא אחר ההוראות בלי אפילו לחשוב עליהן. אבל בגרמניה, צרפת, איטליה ואנגליה הם מתחילים לחשוב שאסור לנו לעקוב אחר ה- WHO כל כך בקפדנות, וכשאנחנו כותבים את סיבת המוות, עלינו לקבל את הפתולוגיה ואנחנו צריך לעקוב אחר הפרוטוקול.

יש לנו מידע מספרד, איטליה וגרמניה: לא מצאנו מישהו אחד שמת מנגיף הCOVID ,

האם מצאת בארצך? ואז מתחילים לשאול אחד את השני בינלאומיים, לשאול, איפה הבעיה? מי עושה את הבעיה הזאת?

ד"ר קטרוב: בתקשורת יש מידע כי ארגון הבריאות העולמי נותן הנחיות לכל ארגוני הבריאות. במידע זה ההוראות הן כי כל אדם שעבר בדיקת PCR חיובית, צריך להימנות כמי שיש לו את נגיף הCOVID ואם אותו אדם נפטר ממשהו, כתוב שהוא נפטר מוירוס הCOVID. זו הוראה שהגיעה מה WHO, שמוכיחה את מה שאתה אומר. אני לא יודע אם לזה הייתה מטרה ספציפית כלשהי. אבל גם אם למטרה היה רציונל טוב, האופן בו זה נעשה זה מקור לבהלה, זה מקור ללחץ, לכל העולם. מכיוון שכל האנשים, כשמוצהרים שהם מתו בגלל נגיף הCOVID, זה משנה את אופי הזיהום, שהוא ממש מפחיד, האנשים חוששים.
ובמציאות אין כזה אחוז מוות גבוה מזה,

ד"ר אלכסוב: הייתי משווה את זה לזיהום שפעת שהיה לנו בינואר ופברואר , אז צעירים מתו מהשפעת. זה היה די אגרסיבי השנה, והיו לנו ילדים שמתו מזה, כמו גם אנשים בגיל העבודה. לעומת כיום עם וירוס קורונה, אין מקרים רבים ככל הנראה ובוודאי לא מקרי מוות רבים. דעתי בעניין, ואחתום תחת הדברים שאני אומר, היא שארגון הבריאות העולמי מייצר כאוס עולמי, ללא עובדות אמיתיות מאחורי מה שהם אומרים. בבולגריה אין הרבה וירולוגים ופתולוגים, ואין מימון רב מהממשלה. אבל פתולוג, שזה המומחיות האישית שלי, אני עובד עם הוכחות – הוכחות חומריות – ואני שואל את ארגון הבריאות העולמי: איפה ההוכחות שלך?

ישנם גם כמה מקורות שונים שאמרו כי באיטליה נגיף הCOVID הוביל למותם של אנשים כה רבים מכיוון שהם חוסנו עם חיסון נגד שפעת H1N1, שביסודו מדכא את מערכת החיסון של מבוגרים. ואחרי זה הם קיבלו את נגיף הCOVID בקלות, מכיוון שכתוצאה מהחיסון מערכות החיסון שלהם לא היו חזקות במיוחד. אפשר לראות את זה עם נתיחות שלאחר המוות, אבל כרגע זה לא ברור.

ד"ר קטרוב: אני לא יודע אם זה חוסר מקצועיות, או שיש מטרות שונות, אבל ברור שיש מחלוקת כלשהי לגבי ההתנהגות והעובדות. אני רוצה להתמודד עם זה שיש ריכוז שלם של תשומת לב, ובניית תשומת לב זו לפאניקה, שתשפיע באמת על האנשים שאינם סובלים מוירוס הCOVID , אך חולים במחלות כרוניות שונות, שונות, אנשים הזקוקים לטיפול רפואי,האנשים האלה חוששים ללכת לבקר אצל הרופא. וגם רשויות הבריאות אינן מתירות ביקורים אצל רופאים.

מספר האנשים הזקוקים לתשומת לב של רופא ואינם מקבלים אותה יכול להצטבר ולהפוך לבעיה גדולה עוד יותר. במילים אחרות, אני חושב שאנשים רבים יותר אולי ימותו מהמחלות הכרוניות שלהם בעתיד הקרוב, מכיוון שהמחלות הכרוניות לא מטופלות בהשוואה לנגיף הCOVID

ד"ר אלכסוב: זה לא 100%, ב 200%, אתה צודק. ואני יכול לומר שזה בטוח, מכיוון שכולנו שעובדים בתחום האונקולוגיה, אנו יודעים שלחץ מדכא משמעותית את מערכת החיסון, כך שאני באמת יכול לטעון 200% שכל המחלות הכרוניות יהיו חמורות יותר וחריפות כשלעצמן. ובמיוחד בקרצינומה באתר(גידול ממאיר של תאי אפיתל) , למעלה מ- 50% מאלו הולכים להיות פולשניים. אז אני אגיד שהמגיפה הזו לא כל כך מגיפה של הנגיף, אבל היא מגיפה של לגרום לאנשים הרבה פחד ולחץ. מכיוון שהאנשים לא כמוני ופתולוגים אחרים שמבינים שווירוס הקורונה אינו דבר רציני. האנשים חוששים מזה..

כשאנחנו לא מבצעים נתיחות שלאחר המוות של הנגיף הנגיף: זה כאילו מישהו הולך לבית המשפט העליון והאדם הזה נורה עשר פעמים, אבל בית המשפט העליון אומר, ובכן, אולי מתוך עשר הפעמים האלה הוא ירה פעם אחת בעצמו, לכן אנו רואים בכך התאבדות.

אני בטוח שלא ניתן ליצור חיסון נגד COVID. אני לא בטוח מה בדיוק עושה ביל גייטס עם המעבדות שלו; האם זה באמת חיסון שהוא מייצר, או משהו אחר? באנו לדבר על רפואה…

ד"ר אלכסוב: אני רוצה לומר שוב את המשפט האחרון, שהוא שאף אחד לא מת בגלל וירוס הCOVID19. האנשים מתים עם וירוס קורונה, לא מוירוס קורונה. אין צורך לא במונח פנדמיה או מגיפה.
איטליה, ספרד, צרפת, גרמניה ושוודיה – כך אומרים כל הקולגות שלי מכל המדינות.

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא ראיתי קישור למקור

    גם אם המקור הוא בבולגרית, מן הראוי להציג אליו קישור, או במקרה שזו עדות שמיעה, לציין זאת… אחרת כל מה שכתוב לעיל הוא בבחינת שמועה.

    אלון |
    הגב
  2. דודי, (הערה 1), מה ההבדל בין "מת" ל"נפטר"?

    האם יש הבדל מעשי בין "מת" ל"נפטר", או שזו רק סמנטיקה?
    אם יש הבדל, מאיפה הידע על כך?
    גם אם זה רק הבדל סמנטי אשמח ללמוד מהו.
    תודה.

    אלון |
    הגב
  3. להזיה מספר 2

    למגיב הסנטמנטלי: כל שנה מתים מרעב בעולם כמה מליוני בני אדם כולל אחוז גבוה של ילדים.כואב לך עליהם? מה עם קורבנות תאונות דרכים לא גורם לך לדמעה? מה הקשר של הכתבה לשטויות שרשמת?

    יניב |
    הגב
  4. הוירוס המאיץ

    הוירוס גורם למערכת החיסונית לפעול בצורה אינטנסיבית. אצל אנשים עם מחלות רקע או חולשות, הגוף מתקשה להתגבר על הוירוס ולכן אצלם אחוז התמותה כזה גבוה. אז אולי הוירוס לא הגורם הישיר לתמותה אבל הוא בהחלט תורם לקיצור החיים ולא חסרים אנשים המתנדנדים בין החיים למוות

    ארז |
    הגב
  5. צפו טביעה

    אין משהו כואב מהכתבה שלכם למשפחות של הנפטרים! ומי שבאמת מכיר את המחלה מקרוב
    וזה שזה בילבול מוח זה עוד בסדר כולם בימנו מבלבלים את השכל
    אבל דברים שלא מפרסמים. את התיאוריות שלהם תשאירו בשירותים
    מעניין מה ה"דר." או רונן גרוס יגידו אם הילדים שלהם או ההורים שלהם יחלו בקרונה וחלילה ימותו?
    זהו? 0 היתחשבות באחר? אם אתה לא יכול לעזור עדיף שתסתום ולא תבלבל את המוח
    בשביל קצת רייטינג אנחנו הורסים את מה שהרוקונה לא מצליחה להרוס!

    מנותקים |
    הגב