נשיא המדינה היה אורחו של שגריר מצרים בישראל בקבלת הפנים שערך לכבוד יום העצמאות ה-67 של מצרים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין היה אורחו של שגריר מצרים בישראל ח'אלד עזמי. , בקבלת הפנים לכבוד יום העצמאות ה-67 של מצרים.

הנשיא פתח את דבריו בברכות חמות לעם המצרי לרגל יום חגם הלאומי, ומסר את הערכתו החמה לנשיא עבד אל פאתח א-סיסי, על פעילותו החשובה לחיזוק מערכת היחסים בין ישראל למצרים.

"רק לפני שבועיים, היה לי את הכבוד לארח את אירוע חגיגות 40 השנה להסכם השלום בין שתי המדינות. הסכם השלום בין ישראל למצרים הינו אירוע מכונן. ממלחמה ושנאה, לשלום עם שכנינו," אמר הנשיא.

הנשיא הוסיף ואמר: "זהו תפקידם של מנהיגים, כמו סדאת ובגין, לקבל החלטות אמיצות, לשנות את ההיסטוריה. למצרים יש תפקיד מרכזי ומוביל באזורנו והמנהיגות המצרית מפגינה אחריות זו מדי יום בעזה. למנהיגות זו נלווה גם כוח רב ואני מאחל לכולנו שינוצל לטובת קידום השלום, החופש והשוויון."

הנשיא סיים בתפילה לשלום חם בין המדינות ובין העמים ואמר: "ישראל עדיין מייחלת לכך שהשלום שלנו יהפוך לשלום חם. אנחנו רוצים להכיר אתכם יותר טוב על מנת לבנות כלכלה משותפת, לחלוק את הידע על התרבויות העתיקות שלנו וליצור חיים טובים ובטוחים לעמים החיים בשתי המדינות. זאת התקווה שלי כשאנו חוגגים יחד הערב. בואו נעבוד ביחד על מנת למצוא דרכים נוספות בהן מצרים וישראלים יוכלו להיפגש ולעבוד למען שיפור החיים של כולנו. כך נמשיך את העבודה שהחלה לפני ארבעים שנה."

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ריבלין יא מנכוס. מה אתה מחפש במצרים שונא פרנקים שכמותך. ליכודניק שבגד בליכוד והצטרף לסמול הארור

    לך יא בטאטא נשיא אלק שמך לדראון עולם

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב