נתונים מפתיעים: 46% מהצעירים החרדים גולשים באינטרנט

46% מהצעירים החרדים בגילאים 18 עד 19 גולשים באינטרנט בין פעם בשבוע למספר פעמים ביום, ו-52% לא משתמשים כלל- וכמה החסידים והספרדים?

42% מהחרדים לא גולשים כלל באינטרנט כך עולה מתוצאות סקר שערך מכון "אסקריא".

על פי הנתונים, 46% מהצעירים החרדים בגילאים 18 עד 19 גולשים באינטרנט בין פעם בשבוע למספר פעמים ביום, ו-52% לא משתמשים כלל. בגילאים מבוגרים יותר (20-44), אחוז הגולשים באינטרנט גבוה משמעותית – ועומד על 63%.

59% מהאברכים ו-68% מבחורי הישיבות לא גולשים כלל באינטרנט, לעומת חרדים שיצאו לשוק העבודה אשר 27% מהם בלבד נמנעים מגלישה באינטרנט. נתון מעניין נוסף מגלה כי קרוב ל-10% מבחורי הישיבות גולשים באינטרנט מספר פעמים ביום. כמו כן, כמעט 22% מהם גולשים בין פעם בשבוע לפעם ביום

מהסקר המקיף של  חברת "אסקריא עולה עוד כי  כמעט מחצית מהחרדים הספרדים (46%) ומהחרדים החסידים (46%) לא גולשים באינטרנט, לעומת 10% מחסידי חב"ד או 22% מהחוזרים בתשובה שלא גולשים. חסידי חב"ד שייכים לזרם שגולש הכי הרבה באינטרנט – 90%.

עוד מהסקר: למעלה מחצי מהחרדים הגרושים והגרושות משתמשים באינטרנט כחלק משגרת החיים, יותר מאשר רווקים או נשואים. לעומתם, 64% מהאלמנים והאלמנות במגזר החרדי לא עושים כלל שימוש באינטרנט.

43% מהמשתמשים מפעילים סינון מסוים, לרבות סינון גבוה מאד שבו נעשה שימוש במייל בלבד.

ד"ר גלעד מלאך, מנהל תחום החרדים במכון הישראלי לדמוקרטיה הגיב על תוצאות הסקר, "חדירת השימוש באינטרנט בחברה החרדית הינה מהירה וחוצה גילאים, מגדרים וקבוצות".

ד"ר מלאך הוסיף כי "אחת התוצאות המפתיעות העולות מן הסקר היא העובדה שהיקף השימוש באינטרנט, גם בערים חרדיות הומוגניות, מתקרב לזה שבקרב חרדים שאינם גרים בערים חרדיות". הוא ציין כי "ההימנעות מאינטרנט בקרב צעירים מהווה ניגוד מוחלט לבני גילם החילוניים והיא נובעת מאורח החיים הישיבתי שמקדש את ההסתגרות מפני העולם החיצון".  הוא הוסיף, "אפילו בקרב בחורי הישיבות למעלה מ-30% גולשים באינטרנט, ועושה רושם שדווקא הם מסמנים את המגמות לעתיד".

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. 46 אחוז לא גולשים ו54 אחוז משקרים

    הצביעות היא מובנית בחברה החרדית. הגזענות , הגאווה, והשקר היא לב החרדיות.ברוך השם שלא עשני חרד.

    שימי |
    הגב