נתניהו בטקס יום הזיכרון: "איננו ששים עלי קרב"

בשעה זו מתחילים אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תשע"ט בטקס הזיכרון בבית יד לבנים בירושלים. ראש הממשלה נתניהו, שהניח את זר ממשלת ישראל עם רונית ברדוגו, אמו של סרן טל ברדוגו ז"ל שנפל ב-2004, התייחס גם לסבב הלחימה האחרון מול רצועת עזה

בשעה זו מתחילים אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תשע"ט בטקס הזיכרון בבית יד לבנים בירושלים. באירוע, משתתפים ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, ראש עיריית ירושלים ונציג המשפחות השכולות. עוד ינכחו בטקס מנכ"ל משרד הביטחון, הרבנים הראשיים לישראל, יו"ר ארגון יד לבנים ויו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל.

ראש הממשלה נתניהו, שהניח את זר ממשלת ישראל עם רונית ברדוגו, אמו של סרן טל ברדוגו ז"ל שנפל ב-2004, התייחס גם לסבב הלחימה האחרון מול רצועת עזה שגבה את חייהם של ארבעה ישראלים, מסר תנחומיו למשפחות השכולות ושיגר מסר לעזה. "לפני 75 שנים היינו אבק אדם, היום אנחנו כוח עולמי עולה", אמר. "ומאז תחילת התחייה הלאומית שלנו בארצנו – כל דור עומד איתנו למבקשי רעתנו. איננו ששים אלי קרב אך אנו יודעים שנכונות ההקרבה היא הערובה לגורלנו".

ראש הממשלה התייחס בדבריו לשלום עם מצרים וירדן ואמר כי הוא הושג הודות לעוצמתה של ישראל: "השגנו אותו כי כושר העמידה של המדינה ועוצמת צה"ל שכנעו את שכנינו שישראל היא עובדה קיימת וניתבו אותם לנתיבי השלום, אבל העמידה הזאת גבתה מחיר כבד".

הערב  יחלו אירועי יום הזיכרון עם הישמע הצפירה בשעה 20:00, שמיד אחריה יתקיים טקס הזיכרון הממלכתי. מחר בשעה 11:00 תישמע צפירה בת שתי דקות. אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, האחראי על אירועי יום הזיכרון, נערך השנה להגעתם של יותר מ-1.5 מיליון איש לבתי העלמין הצבאיים ולאתרי ההנצחה ברחבי הארץ.

בשעה 20:00 ייערך הטקס הממלכתי לפתיחת אירועי יום הזיכרון ברחבת הכותל המערבי, מיד לאחר הישמע צפירת הזיכרון. באירוע יישאו דברים נשיא המדינה והרמטכ"ל.

בשעה 21:15 יתקיים אירוע "שירים לזכרם" המסורתי במשכן הכנסת. באירוע ישתתפו ראש הממשלה, נשיא המדינה, יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון, הרמטכ"ל ובכירים נוספים.

בנוסף, הערב תתקיים בפעם הראשונה עצרת זיכרון לזכר חללי צה"ל החרדים בהיכל שלמה בירושלים, שמיועדת ומותאמת ליבור החרדי. בעצרת ישתתפו הרבנים הראשיים לירושלם, המשפחות השכולות, אנשי ורבני עמותת "נצח יהודה", חיילים חרדים ובוגרים, נציגי האגף הביטחוני-חברתי במשרש הביטחון, רבנים, בכירי צה"ל ואישי ציבור.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *