נתניהו בטקס יום השואה: "חמי היה עילוי של ישיבת המוסר"

הסתיים טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בכנסת ישראל – "לכל איש יש שם", שנערך בסימן "המלחמה שבתוך המלחמה – מאבק ההישרדות של היהודים בשואה".

הסתיים טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בכנסת ישראל – "לכל איש יש שם", שנערך בסימן "המלחמה שבתוך המלחמה – מאבק ההישרדות של היהודים בשואה".

בטקס קראו משמות נספי השואה: נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, השרים ח"כ מירי רגב, ח"כ חיים כץ, ח"כ משה כחלון והשר אורי אריאל, חברי הכנסת: צבי האוזר, יועז הנדל, עומר ינקלביץ' (כחול לבן), אבי גבאי, עמיר פרץ (העבודה), רפי פרץ (איחוד הימין), תמר זנדברג (מרצ), ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ויו"ר הנהלת "יד ושם" אבנר שליו.

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין: "את מפעל ההנצחה ייסד יו"ר הכנסת ה12 דב שילנסקי ז"ל שלחם בארגוני המחתרת לפני ובמהלך השואה ואחריה. בני החושך הנאציים שאפו להכרית את ישראל מעל פני האדמה אבל נצח ישראל לא ישקר עוד".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין: "מידי שנה אני עם רעייתי כאן בטקס והשנה אני כאן לבד מפני שאיני חשה בטוב אך אקריא משמות בני משפחתה – בני דודיה של אשתי, ילדים, פעוטות, תינוקות, עוללים שנשארו ללא שם".

ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו: חמי זכרונו לברכה ניצל מהשואה, כי אהבתו לארץ ישראל גברה על אהבתו למשפחתו. הוא החליט לעלות לארץ כשליח של ישיבת המוסר נוברהדק שבה היה עילוי. אביו רדף אחריו עד תחנת הרכבת בוורשה לפני שעלה לארץ וניסה לשדל אותו להישאר, אבל שמואל עלה על הרכבת. כל זה לא מספר את החלל העצום שנפער בחייו שאיבד את כל משפחתו בעיר בולגיירא".

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות: "טקס זה משמר את זכר הנספים לאחר שהעמלק הנאצי ביקש ליטול לא רק את חייהם אלא גם את זהותם וחרט על האנשים מספרים".

6 נרות זיכרון הודלקו על ידי חברי הכנסת בני גנץ, בצלאל סמוטריץ' ואביו, קרן ברק ואמה ויבגני סובה, וניצולי השואה הרב חיים דרוקמן ואסתר לוי. סיפוריהם המרגשים של מדליקי הנרות הוקרנו בעודם עומדים נרגשים על במת הטקס.

הרבנים הראשיים קראו תהילים ואמרו קדיש, ומ"מ החזן הראשי לצה"ל נשא תפילת "אל מלא רחמים". השחקנית נלי תגר, הקריאה מעל במת הטקס את עדותה של ניצולת השואה יהודית אשריאל. בסיום ההקראה, התרגש הקהל לחזות ביהודית עולה לבמה, מלווה בבני משפחתה.

הטקס, התקיים זו הפעם ה-30 בכנסת, ונערך בסימן "המלחמה שבתוך המלחמה – מאבק ההישרדות של היהודים בשואה".

לראשונה, לפני תחילת הטקס, הוזמנו האורחים להדליק בכניסה למשכן מאות נרות זיכרון עליהם שמות נספי שואה.

יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, ביקר בתערוכה "בונים זיכרון", אשר הוצבה בסמוך לטרקלין והציגה מיצירותיהם של האמנים ניצולי השואה ברוך וינד ושרה מלצר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *