נתניהו בסורוקה: "נגיע למצב שלא נוכל לקבל חולים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיירו היום במחלקה המיועדת לקליטת חולי קורונה בבית החולים סורוקה וקיבלו סקירות ממנהל בית החולים, רופאים ובכירים נוספים על ההיערכות להתפשטות נגיף הקורונה בחורף

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיירו היום במחלקה המיועדת לקליטת חולי קורונה בבית החולים סורוקה וקיבלו סקירות ממנהל בית החולים, רופאים ובכירים נוספים על ההיערכות להתפשטות נגיף הקורונה בחורף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר: ״סיימנו עכשיו ביקור בבית החולים סורוקה במחלקת הקורונה, והתרשמתי מהמסירות של האחיות ושל צוות הרופאים, העובדים במשמרות קשות בביגוד מגן, במיסוך והקרבה גדולה. הדבר המרכזי ששר הבריאות ואני רצינו לדעת, זה מה שרוני גמזו גם יעשה הערב, מהו כושר הספיקה – מהי הקיבולת המקסימלית של בתי החולים.

"כרגע, הם יכולים להתמודד עם החולים הקשים – יש פה גם מיטות", ציין ראש הממשלה,  "אתם רואים את זה מאחורינו. אבל יש שאלה של כוח אדם – מתי אנחנו מגיעים לנקודת האזהרה שאומרים לנו: "אנחנו לא יכולים לקבל יותר חולים", זאת השאלה הגדולה. כרגע, מהמיומנויות, מהמסירות ומהתארגנות – יש לנו עוד מרחב, אבל אני מציע שנשמע היום את פרופ' גמזו שידבר בנושא.״

 

ראש הממשלה ושר הבריאות סיירו בחמ״ל בקרה וטיפול בחולי קורונה ובמחלקה המיועדת לקליטת חולים נוספים. לאחר מכן, ראש הממשלה ושר הבריאות קיימו שיחה עם רופאים בכירים ואחיות מהמחלקה והיחידה לטיפול נמרץ בחולי קורונה על הטיפול השוטף בחולים, האתגרים בתפקיד, אפיון המטופלים ואופי המחלה. ראש הממשלה ביקש לשמוע על הצרכים הנדרשים לטיפול מיטבי.

מנהל בית החולים סורוקה סקר את פעילות ביה״ח בכלל ואת ההתמודדות בטיפול בתחלואת הקורונה בפרט, וציין כי ביה״ח נערך בהתאם לתרחישים שונים, בעיקר לקראת החורף.

קודם לכן, קיימו ראש הממשלה ושר הבריאות דיון עם מנהל בית החולים סורוקה ד״ר שלומי קדוש, יו״ר דירקטוריון כללית יוחנן לוקר, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ, ראש המל״ל מאיר בן שבת, מנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי, מנכ״ל משרד רה״מ רונן פרץ ובכירים נוספים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *