נתניהו בראיון ל'ישראל היום': "בני גנץ חסר ניסיון. לא יכול לפעול בעולם"

על הצטרפות איילת שקד לליכוד אמר נתניהו: "הניסיון הפוליטי שלי אומר שלא צריך לענות על השאלה הזו"

בסוף השבוע יציין בנימין נתניהו הישג, כאשר יהפוך למי שכיהן בתפקיד ראש הממשלה בישראל מספר הימים הרב ביותר, וישאיר במקום השני את דוד בן גוריון. "הפכנו את ישראל לכוח עולמי עולה", אומר נתניהו הבוקר בראיון מיוחד ל"ישראל היום". "גילינו שאנחנו יכולים למנף את תכונות היסוד של העם הזה לכדי עוצמות בלתי רגילות", הוסיף ראש הממשלה, "העם הזה – יש לו עוצמות בלתי רגילות בכלכלה, בביטחון, במדינאות. הוכחנו שאפשר להפוך את ישראל ממדינה קטנה שנמצאת בפינה של המזרח התיכון לכוח מרכזי בעולם".

במהלך הראיון נשאל נתניהו כיצד, בראי הזמן, הוא מתייחס לאלו שאמרו בעבר שישראל היא מדינה שמערערת את היציבות במזרח התיכון. "פעם גם אמרו שכל הבעיות של המזרח התיכון הן תוצר של הבעיה הפלשתינית", השיב ראש הממשלה. "היום אין מי שיטען את זה ברצינות. אפילו אויבינו המושבעים מתביישים להגיד את זה, מפני שהמאבק כאן הוא בין ימי הביניים לבין המודרניזם – בין העריצות של האסלאם הקיצוני לבין כוחות החופש. זה המאבק הכי פשוט. לעמוד מול הפונדמנטליזם האסלאמי שרוצה להשתלט קודם על המזרח התיכון ואחר כך על העולם כולו".

נתניהו קיווה לאחר הבחירות האחרונות להקים ממשלה יציבה ולהמשיך איתה לעוד ארבע שנים, אלא שהמציאות זימנה לו, ולציבור כולו, סיבוב בחירות נוסף. ב־17 בספטמבר יילכו האזרחים לקלפיות בפעם השנייה בתוך חצי שנה, וראש הממשלה כבר מגויס כולו לקראת המשימה. "הבחירה בבחירות הקרובות תהיה לגבי מי יהיה ראש הממשלה הבא", הוא אומר, "אני, עם היכולות שלי, או בני גנץ שהוא חסר ניסיון. גנץ אינו יכול לפעול בזירות השונות. הוא גם לא שותף לאותן תפיסות מדיניות ובטחוניות, גם אם ינסה לטשטש את זה. כדי להיות היום מנהיג מדינת ישראל צריך להיות מסוגל לשחק במגרש העולמי. אם הוא אינו יכול לפעול בארצות הברית מול הכוחות השונים, ומול גורמים אחרים בעולם – ישראל לא תמשיך להתקדם בנתיב הנוכחי".

במהלך הראיון, נשאל נתניהו: מה לגבי איילת שקד? האם הליכוד יצרף אותה לשורותיו לקראת הבחירות?

לאחר כמה התלבטויות, ציינו המראיינים, ראש הממשלה בחר בתשובה הזו: "צברתי ניסיון מדיני, בטחוני, כלכלי ופוליטי. והניסיון הפוליטי שלי אומר שלא צריך לענות על השאלה הזאת".

לגבי העתיד אמר: "אני רוצה עוד להכשיר את דור ההמשך של ההנהגה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *