נתניהו הודיע על חלוקת צ'יק לכל אזרח, גפני מתנגד

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כ"ץ קיימו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים משותפת שבה הודיעו על תוכנית מענקים חדשה שבמסגרתה כל משפחה עם 3 ילדים תקבל 3.000 שקל.

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כ"ץ קיימו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים משותפת שבה הודיעו על תוכנית מענקים חדשה שבמסגרתה כל משפחה עם 3 ילדים תקבל 3.000 שקל.

"הערב אני מודיע על צעד משלים שהחלטנו עליו: תמיכה כלכלית נוספת לכל אזרחי ישראל", הודיע ראש הממשלה נתניהו. "אני אומר נוספת כי זה צעד שמתווסף לתוכנית הכלכלית שהצגנו בפניכם לפני שבוע – ולצעדים הכלכליים שעשינו באפריל-מאי ואגב, לפי הלמ"ס, כבר פעלו והתווספו מאות אלפי ישראלים לשוק העבודה".

"וזה מה שאנחנו מוסיפים הערב", הוסיף נתניהו: "משפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקלים, משפחה עם שני ילדים – 2,500, משפחה עם שלושה ילדים – 3,000 שקלים. כל השאר – 750 שקל לכל אדם, כלומר כל יתר האזרחים מעל גיל 18 יקבלו 750 שקל לנפש. כל אחד".

"למה אנחנו נותנים את הכסף? כי אנחנו צריכים להניע את הכלכלה, אנשים יושבים בבית. הם לא צורכים. כשאנחנו נותנים להם את הכסף הזה הם צורכים, זה מעודד את הצריכה – הם הולכים לקנות, וברגע שהם הולכים לקנות, העסקים מתרחבים, הם צריכים עובדים. הכסף הזה מעודד צריכה ותעסוקה ויניע מהר יותר את גלגלי הכלכלה. אני אומר לכם, נעודד את הצריכה – קנו תוצרת הארץ".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודיע בתגובה לתכנית המענקים: אני לא מבין למה צריך לתת כסף למשפחות עשירות? למה לא לתת באופן דיפרנציאלי?
ולמה לא לתת לפי מספר הילדים?. אני כן מבין למה הם מנסים למנוע מלהעביר את זה בחקיקה בכנסת, כי שם יבוא לידי ביטוי עמדת הציבור.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. צודק הבחור מס' 1...

    האדון פשוט לא נראה לו שהואכלוסייה שגם ככה מקבלת קצבאות תמשיך לקבל קצבאות גדולות יותר על חשבון שאר האוכלוסייה.

    אריה |
    הגב
  2. גפני יודע שאם המענק יקבע לפי מספר הילדים הרי שרובו יעבור לציבור החרדי.

    ומה קורה עם ציבור הקשישים ? ומה קורה עם ציבור הנכים? ומה עם חד הוריות? כדאי שגפני יזכור שיש עוד נצרכים חוץ מהציבור החרדי.

    יואב |
    הגב