נתניהו החליט: חברות הקונגרס המוסלמיות לא יורשו להיכנס לישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא לאפשר את כניסתן לארץ של שתי חברות הקונגרס אליהן עומר וראשידה טלאיב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא לאפשר את כניסתן לארץ של שתי חברות הקונגרס אליהן עומר וראשידה טלאיב. בישראל הגדירו את השתיים כ"פעילות חרם נגד ישראל" – ובעקבות זאת כניסתן תיאסר בהתאם לחוק. "לא יעלה על הדעת שתותר כניסת מי שמבקשים לפגוע בישראל, אף תוך כדי הביקור", נמסר.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס היום (חמישי) לביקור המתוכנן של שתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות-מוסלמיות בישראל – ותמך בהחלטת שר הפנים דרעי שלא לאפשר להן להיכנס לארץ. "זו תהיה חולשה גדולה אם ישראל תאפשר לחברות הקונגרס עומאר וטאליב לבקר בשטחה", צייץ טראמפ, "הן שונאות את כל ישראל והן נגד כל העם היהודי. דבר לא ישנה את מה שהן חושבות. למינסוטה ומישיגן יהיה קשה מאוד לבחור בהן שוב כנציגותיהן. הן בושה!".

"אין מדינה בעולם שמכבדת את ארה"ב ואת הקונגרס האמריקני יותר ממדינת ישראל", הגי ראש הממשלה. "כדמוקרטיה תוססת וחופשית, ישראל פתוחה לכל מבקר ולכל ביקורת, עם יוצא מן הכלל אחד: החוק בישראל אוסר על כניסת אנשים הקוראים והפועלים להטלת חרם על ישראל, כפי שמקובל גם בדמוקרטיות אחרות שמונעות כניסה של אנשים שלתפיסתן פוגעים במדינה. כך נהגה גם ארה"ב כלפי חבר כנסת ישראלי וכלפי אישי ציבור אחרים בעולם.
 
ראש הממשלה הסביר כי חברות הקונגרס טלאיב ועומאר הן פעילות מובילות בקידום חקיקת חרמות נגד ישראל בקונגרס האמריקני. רק לפני מספר ימים קיבלנו את תכנית הביקור שלהן, וממנה התברר שהן מתכננות מסע שכל תכליתו הוא חיזוק החרם ושלילת הלגיטימיות של ישראל. כך למשל הן הגדירו את יעד הביקור שלהן כ"פלסטין" ולא כ"ישראל", ובניגוד לכל חברי הקונגרס הדמוקרטים והרפובליקנים עד היום, הן נמנעו מלבקש פגישה כלשהי עם גורם ישראלי רשמי הן בממשלה והן באופוזיציה.
 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *