נתניהו: "החרדים מגזימים בדרישותיהם לתיקים בממשלה"

את הדברים אמר ראש הממשלה בשיחות עם מקורביו במסגרת שיחות המו"מ להרכבת הקואליציה. את הביקורת הפנה גם כלפי 'איחוד מפלגות הימין'

משבר במו"מ הקואליציוני? הבוקר פרסם העיתונאי יהודה שלזינגר ב"ישראל היום" כי ראש הממשלה מבקר את המפלגות החרדיות וגם את מפלגות איחוד הימין, וטוען בשיחות סגורות כי הן הגזימו בדרישותיהן, בעיקר סביב סוגיית התיקים.

לפי הדיווח, נתניהו מכוון את חיצי הביקורת בעיקר כלפי המפלגות החרדיות והדתיות. יהדות התורה, למשל, דורשת תפקידים שווי ערך לארבעה שרים, בש"ס העלו דרישה לתיק השיכון, ובעיני נתניהו, ציינו ב'ישראל היום', גם הדרישה של איחוד מפלגות הימין להשאיר בידיה את תיקי המשפטים והחינוך – בהתחשב בעובדה שקיבלה חמישה מנדטים בלבד – היא דרישה מוגזמת.

בנוסף ציינו כי הדרישות היומרניות של המפלגות הדתיות באות לנוכח העובדה שליברמן יקבל ככל הנראה את תיק הביטחון וכחלון את תיק האוצר, ללא קשיים מיוחדים. נתניהו ערך אתמול שיחות עם אנשיו בעניין וטרם הגיע להכרעות, אך הדגיש באוזני אנשיו כי המפלגות הדתיות מגזימות.

לצד זאת, באיחוד מפלגות הימין סיימו אתמול לגבש את מסמך הדרישות שיגישו לליכוד. במפלגה מתכוונים להתעקש על תיקי המשפטים והחינוך, ומוסיפים דרישות נוספות שבסיעת ש"ס לא יאהבו לשמוע – ובהן משרד הנגב והגליל וגם תפקיד סגן שר הדתות.

עוד אפשרויות שעשויות לענות על דרישת התיק ה"קטן" מצד איחוד מפלגות הימין, הן משרדי התפוצות או ירושלים.

באיחוד מפלגות הימין אמרו ל"ישראל היום" כי בכוונתם להתעקש על תיק המשפטים. "אם ליברמן יכול לדרוש את הביטחון עם חמישה מנדטים וכחלון את האוצר – אנחנו יכולים להתעקש רק להשאיר את מה שכבר היה אצלנו. אלו דרישות הגיוניות מאוד", טענו במפלגה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *