נתניהו חושף: איתרנו את הציצית של זכריה באומל ז"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה בעקבות פרסום השבת גופת הנעדר מקרב סולטן יעקוב זכריה באומל ז"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה בעקבות פרסום השבת גופת הנעדר מקרב סולטן יעקוב זכריה באומל ז"ל. במהלך דבריו חשף ראש הממשלה כי בין השרידים של באומל שהביאו לזיהוי מלא של גופתו נמצא גם הציצית אותה לבש ביום בו נהרג בקרב.

הוא פתח ואמר, "זהו אחד הרגעים המרגשים ביותר שלי כראש ממשלה. לפני ימים אחדים הובאו לישראל שרידי גופתו של זכריה באומל. הוא נפל במבצע שלום הגליל ונחשב כנעדר 37 שנים. לאורך כל השנים האלה, ישראל ניסתה לפתור את חידת גורלו. כך לגביו, וכך לגבי יהודה כץ וצבי פלדמן".

"בקרוב יובא זכריה למנוחת עולמים בקבר ישראל. אני זוכר היטב את יונה אביו, את הגעגועים. הוא חצה את כל העולם כדי לאתר כל פיסת מידע אודות בנו הנעדר. פעמים רבות אמר לי בדמעות שיש לו תפילה אחת – למצוא את זכריה לפני שהוא הולך לעולמו. הוא נפטר לפני כעשור ולא זכה להיות איתנו", הוסיף נתניהו.

הוא סיפר כי "לפני זמן קצר הודענו למשפחתו של זכריה, לאמו, אחיו ואחותו, שהחזרנו אותו הביתה. הם ועם ישראל כולו ילוו את זכריה למנוחת עולמים. הוא עלה לישראל מארה"ב, היה תלמיד בישיבת הסדר והיה חדור בעירה ציונית, שלהבת אינסופית שהובילה אותו לצה"ל, לקרב שבו הוא נפל. בדבריו האחרונים להוריו, שנכתבו על גלויה לפני סולטן יעקוב כתב, 'אל תדאגו, הכל בסדר, אך נראה שלא אבוא הביתה בקרוב'. 37 שנים לקח לישראל להחזיר אותו הביתה. מבצע החזרתו של באומל לישראל הוא ביטוי עילאי לערבות ההדדית ואחוות הלוחמים כעם ומדינה. זה פירעון של חוב מוסרי לחללי צה"ל",.

"אזרחי ישראל, הבאתו של חלל צה"ל לקבר ישראל היא תמיד פצע בלב העם והמשפחה. לפצעי השכול מצטרפת הסרת הספק. היום אנחנו מסירים את אי הוודאות וסוגרים מעגל", אמר ראש הממשלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *