נתניהו חושף: ישראל היא זו שתקפה אתמול יעדים איראניים בסוריה

ראש הממשלה יצא לועידה בינלאומית בורשה שבפולין שתעסוק בבעיה האיראנית ובדרכים להתמודד עימה

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף הערב (ג') כי ישראל היא זו שתקפה אתמול יעדים איראניים בסוריה.

"אנחנו פועלים כל יום, כולל אתמול, נגד איראן. כל הזמן. נגד איראן ונגד הניסיונות שלה להתבסס באזור", אמר נתניהו טרם צאתו לורשה שבפולין שם תיערך ועידה בינלאומית שתעסוק בבעיה האיראנית ובדרכים להתמודד איתה.

"אני יכול להגיד לכם חד משמעית שהלחץ הכלכלי מורגש בניסיונות של איראן נגדנו משום שאנחנו רואים את השבר הכלכלי משפיע גם שם. אנחנו רואים קיצוץ של תקציבים, קיצוץ של כוחות, משיכה של כוחות, ואנחנו רואים את זה בכל הזירות מסביב לעולם. בלי יוצא מן הכלל. אנחנו רואים את זה בסוריה, אנחנו רואים את זה בלבנון, אנחנו רואים את זה גם בעזה ורואים את זה גם במערכות של נשק, מערכות נשק חשובות מאוד שאיראן מתקשה להציב בין השאר בגלל הבעיות התקציביות, קודם כל בגלל ההתנגדות האקטיבית הצבאית של ישראל", הוסיף נתניהו.

על הועידה עצמה אמר, "זו ועידה בינלאומית מאוד חשובה בוורשה. המוקד הוא איראן. זה מאגד את ישראל, את ארה"ב, מדינות באזור, מדינות גם מחוץ לאזור. יהיו שם מפגשים מעניינים. אנחנו מפעילים הרבה מאוד אמצעים והרבה מאוד גורמים נגד התוקפנות האיראנית, נגד הניסיון שלהם להתחמש בנשק גרעיני, בטילים בליסטים. את פעולות הטרור שלהם באירופה אנחנו חושפים פעם אחר פעם, וגם את הניסיונות שלהם להתבסס בסוריה אנחנו בולמים פעם אחר פעם, יום אחרי יום".

"אני חושב שעצם קיום הוועידה הזאת שבה ישראל, ארה"ב, מדינות שונות בעולם ומדינות באזור יושבים במקום אחד, באולם אחד ודנים על נושא אחד שהוא לדעתי הנושא החשוב ביותר לביטחון הלאומי שלנו, זה הישג חשוב מאוד. אני מאוד מעריך את היוזמה האמריקאית שאני מלווה אותה ואני שותף לה חודשים ארוכים", דברי נתניהו.

הוא נשאל האם מדינות מערב אירופה והאיחוד האירופי עוצמות עיניים לנוכח מה שאיראן עושה. נתניהו ענה, "עוצמות עיניים? הן שמות כיסוי בכוח. איך אפשר להתייחס לזה אחרת? הן פשוט מתעלמות מהעובדה שאיראן מפעילה חוליות טרור בתוך המדינות שלהן. באותה העת המדינות של אירופה מחזרות אחר איראן ומנסות למצוא לה כל מיני מעקפים לסנקציות האמריקאיות. אם יש דבר שהוא אבסורדי זה הדבר הזה. אנחנו גם חושפים, אני לא מסתיר את זה, ישראל בפעולותיה, וזאת המדיניות שלנו, היא זאת שחושפת את רשת הטרור האיראנית באירופה ובעולם בכלל, אבל קודם כל באירופה. ואנחנו מפנים את זה לשירותי הביון של אירופה, גם הצלחנו לעצור כמה מקרים כאלה. והממשלות הללו באירופה יודעות היטב שאיראן היא מדינה טרוריסטית שפועלת ללא שום סייג, ויש בזה איזה הבעת זלזול עמוקה של איראן מול ממשלות אירופה. כאילו "זה לא משנה מה נעשה לכם, אתה תבואו ותתחננו אלינו". זה חייב להשתנות. אולי, ואני מקווה, שהכינוס הזה יהיה התחלה של שינוי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *