נתניהו יוזם: הרב דרוקמן יעמוד בראש הבית היהודי

חושש לאבד מנדטים? נתניהו במרתון פגישות עם ראשי הימין לקראת מועד סגירת הרשימות, ראש הממשלה הציע שבכיר רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, יעמוד בראש הבית היהודי

הלילה (רביעי) בחצות ייסגרו הרשימות לכנסת ה-23, ובגוש הימין מנסים לאחד את המפלגות הקטנות על מנת שלא לאבד מנדטים בבחירות. הבוקר נחשף בחדשות 12 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע שבכיר רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, יעמוד בראש הבית היהודי.

הלילה שוחח נתניהו עם כל ראשי הימין והפעיל לחץ גדול על שר הביטחון נפתלי בנט להשלים את ההסכם עם בן גביר, אבל בנט מעריך שהסכם כזה יקשה עליו בעתיד מבחינה פוליטית למצב את עצמו כאיש מרכז וכמעומד לראשות ממשלה לאור החיבור עם איש הימין הקיצוני.

כזכור, ראש הממשלה איים לפטר את שר הביטחון נפתלי בנט מתפקידו באם הוא לא יאחד את רשימות הימין הקטנות תחתיו, כך דווח בערוץ 12.

על פי הדיווח של עמית סגל, נתניהו העביר לשר הביטחון מסר לפיו אם ירוץ ברשימה נפרדת מזו של חלקים אחרים בציונות הדתית, הוא לא יוכל להמשיך בתפקידו במשרד הביטחון. בסביבתו של נתניהו טוענים כי לא מדובר באיום, אלא בעובדה כי "אם יהיה פיצול בציונות הדתית, בנט ייאלץ לתקוף את נתניהו כדי להשיג מצביעים ולא יוכל להמשיך בתפקיד."

גם סמוטריץ' קיבל מסר דומה שלא יוכל להמשיך לכהן כשר בממשלת נתניהו באם לא יחבור לאחת המפלגות.

במקביל, דווח עוד כי בנט הציע אתמול לפייגלין את המקום השלישי ברשימת הימין החדש, וכן שיריון של מקום ריאלי נוסף ברשימה לנציג נוסף ממפלגת זהות.כל פייגלין סירב להצעה. בנט כנראה חושש במפלגתו תסתכן שוב ולא תעבור את אחוז החסימה, משכך פנה לסמוטריץ' שכאמור, נענה וסיכם עם 'הימין החדש'.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *