נתניהו: רוב העובדים במשק יצאו לחופשה עד אחרי פסח

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג הערב במסיבת עיתונאים יחד עם שר האוצר את ההגבלות החדשות על המשק הישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג הערב במסיבת עיתונאים יחד עם שר האוצר את ההגבלות החדשות על המשק הישראלי. הממשלה תאשר אמצעים דיגיטלית למלחמה בנגיף הקורונה לקצב מוגבל ל-30. כמו כן הודיע נתניהו כי המגזר הפרטי עובר למתכונת מצומצמת.

המגזר הציבורי עובר למתכונת חירום., הממשלה תאשר תקנות לשעת חירום למאבק דיגיטלי אחר הנגיף.

עד 80 אחוז מהעובדים יצאו לחופשה עד פסח, התחבורה הציבורית תמשך אך יהיו שינויים

לא יהיה סגר לעת עתה בשראל ,לא סוגרים אנשים בבית. נתניהו גם אמר אין סיבה להתנפל על הסופרים.

המאבק שלנו בנגיף נמשך כל הזמן", פתח נתניהו את נאומו. "במדינות רבות בעולם יש עלייה תלולה במספר החולים ויש גם עלייה תלולה במספר המתים. לבנו עם ספרד ואיטליה, עם הקהילות היהודיות שם. אצלנו יש עלייה ואנחנו עושים הכול כדי שהיא תישאר בשליטה. אנחנו מנסים להקדים את מדינות העולם בצעדים אחראיים".

"הערב אני מודיע על שורה של צעדים נוספים שאנחנו נוקטים בצורה מושכלת, מחושבת ואחראית כדי להאט את התפשטות הנגיף בישראל", הודיע נתניהו ופירט את הצעדים: "הצעד הראשון – הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום שיאפשרו מלחמה באמצעים דיגיטליים למלחמה בקורונה. אנחנו נאשר את השימוש באמצעים הללו למשך 30 יום".

"אני מודיע הערב על צעדים נוספים בתחום הכלכלה שיהיו תקפים עד תום חג הפסח: מעבר המגזר הציבורי למתכונת חירום ומעבר מגזר הפרטי למתכונת מצומצמת. אנחנו איננו נועלים אנשים בבתים, אני לא מכריז על הסגר כללי, אני מקווה שלא נגיע לזה, אבל אנחנו כן נפעיל הסגר מקומי".

"כל מנכ"ל של משרד ממשלתי יודיע לעובדים ב-24 שעות הקרובות מי מהם יגיע לעבודה, מי יעבוד מהבית ומי יצא לחופשה. זה יהיה מתוקף מיום רביעי בבוקר. העובדים שיצאו לחופשה זה יהיה על חשבון ימי החופשה השנתיים", הודיע ראש הממשלה.

"בנוסף, המגזר הפרטי עובר למתכונת מצומצמת. העסקים מתבקשים לצמצם את מספר העובדים ל-70% ואני מעביר את ההחלטה עוד הערב. יהיו התאמות מסוימות בהתאם לתעשיות ספציפיות", הדגיש נתניהו.

"הדרישה הזאת שלנו איננה מופנית לעסקים של עשרה עובדים ומטה – בתנאי שהם יישמרו על כלל ההפרדה של שני מטרים. לא מתקהלים יותר מעשרה אנשים בחדר – ושומרים על מרחק של שני מטרים מאדם לאדם. זה נכון גם בתורים בסופרים. תשמרו על הכלל של שני מטרים מרחק", הוסיף.

אני יודע שזאת תקופה לא קלה. הרבה אנשים יהיו בבית ולא בעבודה, הרבה אנשים חוששים, הרבה אנשים דואגים שאולי לא יהיה להם מספיק כסף. אנחנו קשובים לכם ולכן אנחנו מעמידים הערב רשת ביטחון כלכלית לכל אזרחי ישראל ושר האוצר יציג זאת".

"אנחנו משאירים שירותים חיוניים במתכונת מלאה. זה כולל סופרים. אין סיבה להתנפל על הסופרים או על המדפים, יש מספיק מזון בישראל וכך ימשיך להיות. השירותים החיוניים כוללים את שירותי הבריאות, בתי המרקחת, משטרה, שירותי הבנקאות ועוד שירותים שמפורטים באתר משרד האוצר".

"בשלב זה התחבורה הציבורית נמשכת גם ברכבות וגם באוטובוסים, אבל אני מבקש מכם לעקוב אחרי השינויים באתר משרד התחבורה", הוסיף נתניהו. "יחד נעמוד ויחד ננצח במאבק נגד הנגיף – גם אם זה ייקח זמן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *