נתניהו: "מחבקים את תושבי בני ברק כמו שבאיטליה מחבקים את תושבי לומברדיה"

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשא נאום לאזרחי ישראל ותקף בחומרה את ההסתה המכוערת כנגד הציבור החרדי מצד אנשי תקשורת רבים

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשא נאום לאזרחי ישראל ותקף בחומרה את ההסתה המכוערת כנגד הציבור החרדי מצד אנשי תקשורת רבים ובראשם רינה מצליח . זה בלתי מקובל וזה בלתי נסבל".

"לפני שעה קלה שוחחתי עם ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין וחיזקתי אותו ואת התושבים", אמר נתניהו, והשמעתי לו את השיר של זוהר ארגוב 'בדד, 'הוא סיפר לי שהוא מקבל אינספור שיחות חיזוק מאזרחי ישראל, מראשי ערים. הוא אמר לי 'יש לנו עם נפלא, אין עם כזה בעולם'. אנחנו מחבקים את תושבי בני ברק כמו שתושבי איטליה מחבקים את תושבי לומברדיה".

"מי שחושב שאפשר לסיים את משבר הקורונה ב'זבנג וגמרנו', טועה טעות מרה" – כך אומר הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהצהרה לתקשורת.

ברביעי בערב, לקראת ליל הסדר, יהיו תקנות מיוחדת שיגבילו אפילו עוד יותר את תנועת התושבים, עד לכדי "כמעט עוצר": מהשעה 18:00 ייאסר על התושבים להימצא מחוץ לרדיוס 100 מטרים מבתיהם, מגבלה שתהיה בתוקף עד למחרת ב-7:00. "אני יודע שיש כאן הכבדה גדולה, אבל פשוט אין ברירה", אמר. "אנחנו נאכוף את ההנחיות בנחישות.

"אנחנו בשבוע גורלי", אמר ראש הממשלה בפתח דבריו. "הימים הללו יקבעו את הכיוון של קרב הבלימה: התקדמות או נסיגה; אצל אנשים רבים: חיים או מוות". לדבריו, "הסופה הפראית הזו גבוה קרבנות ברחבי העולם, מכל שכבות העמים, בלי הבחנה. היא מזעזעת כלכלות במדינות רבות. אצלנו המצב טוב יותר, בזכות הצעדים שנקטנו ושאנחנו נוקטים".

"חכמת הדורות שלנו מלמדת שיש דרך קצרה שהיא ארוכה, ויש דרך ארוכה שהיא קצרה", המשיך נתניהו. "כשמדובר בבריאות ובחיים שלכם, אסור שיהיו קיצורי דרך. באירועי חג הפורים הנגיף התפשט במעגלים רחבים", הזכיר. "פסח לא יהיה פורים. כל משפחה תסב לליל הסדר לבדה, תחגגו רק עם המשפחה המצומצמת שנמצאת עכשיו אתכם בבית, מתוך אחריות עמוקה לבריאות הציבור".

"עם ההקשחה בהנחיות אני שמח לומר לכם: יש סימנים חיוביים באופק, אבל אני מבקש באותה העת: אל תיכנסו לשאננות", המשיך נתניהו. "אנחנו מתקדמים בהכנות לתרחישי היציאה, זה יהיה רק אחרי הפסח והמימונה. יש אפשרות ריאלית שאם המגמות החיוביות יימשכו, אנחנו נצא בהדרגה מהסגר אחרי הפסח – זה תלוי בכם, אזרחי ישראל, במידת מילוי ההוראות הקשות שאנחנו מורים לכם לטובת הכלל".

לדברי נתניהו, "היציאה תעשה על פי רמות הסיכון באוכלוסייה: הבטוחים ביותר יצאו ראשונים, ומי שנמצאים בסיכון הגדול ביותר יישארו בבידוד. אנחנו חייבים להגן על האוכלוסיות בסיכון חיים, והדרך לעושת זאת היא לשמור על בידוד".

נתניהו הבטיח כי המטרה היא להגיע ל-10,000 בדיקות קורונה מדי יום בתוך ימים בודדים. "זה היה קשה מאוד, אבל התגברנו על זה", אמר. "נגדיל את המספר גם מעבר לכך, כדי לאפשר את היציאה המדורגת".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ברחבי העולם היהודי נמשכות התפילות למנוע מגיפה ותפילה על החולים בהם גדולי ישראל; גאב"ד 'העדה' הגרי"ט ויס, הגאון רבי חיים דב קלר ר"י טלז בשיקגו, הגרא"ז גינזבורג ראש מרכז התורה של חפץ חיים בסידרהורסט, הגר"א שלזינגר ר"י הרמה בלונדון והרבנית מסאטמר מרת סאשה בן לאה אסתר ונחמיה בן לאה חסיה ואהרון אליהו בן לאה לרפו"ש.

    ברחבי העולם היהודי נמשכות התפילות
    למנוע מגיפה ותפילה על החולים בהם גדולי ישראל;
    גאב"ד 'העדה' הגרי"ט ויס,
    הגאון רבי חיים דב קלר ר"י טלז בשיקגו,
    הגרא"ז גינזבורג ראש מרכז התורה של חפץ חיים בסידרהורסט,
    הגר"א שלזינגר ר"י הרמה בלונדון
    והרבנית מסאטמר מרת סאשה בן לאה אסתר
    ונחמיה בן לאה חסיה
    ואהרון אליהו בן לאה לרפו"ש.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. פריימריז ביהדות התורה

    הגיע הזמן לפריימריז ביהדות התורה לבחור בנציגים שמחויבים לציבור ולא מתחבאים בבית מהפחד להדבק מהבוחרים שלהם והשיא שאחד החכים מיהדות התורה סירב ליסוע 10 דק לכנסת להצבעה עבור מענק 500 שח לילד שיעזור לאברכים ועובדים בחלת להכניס את החג

    בניברקי |
    הגב