נתניהו מסביר את הסגר: "בכל העולם פותחים וסוגרים"

נתניהו הסביר את נסיבות הסגר הצפוי: "אני יודע שהצעדים הללו גובים מחירים קשים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (ראשון) הצהרה לפני כלי התקשורת זמן קצר לפני המראתו לוושינגטון, לחתימת הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין. נתניהו הסביר את נסיבות הסגר הצפוי: "אני יודע שהצעדים הללו גובים מחירים קשים", אמר.

ראש הממשלה הציג את ההישג שלו עם מדינות ערב ואמר: "אני יוצא בשליחותכם למשימה היסטורית להיפגש עם נשיא ארה"ב ועם נציגי איחוד האמירויות ובחריין. אני יוצא להביא שלום תמורת שלום, שלום מתוך עוצמה. שני הסכמי שלום בחודש אחד. זהו עידן חדש של שלום, שאני פועל למענו 25 שנים. ההסכמים הללו יזרימו למשק שלנו מיליארדי דולרים והשקעות. זה תמיד טוב אבל זה טוב במיוחד בקורונה".

"זה שישה חודשים שהמגפה מכה בכל העולם", עבר נתניהו לדבר על המגיפה נתניהו. "30 מיליון נדבקו, מיליון בני אדם מתו. היינו בישראל בין הראשונים בעולם את גדולה הסכנה סגרנו את השמיים ועשינו סגר. בזכות ההחלטות הללו מספר החולים הקשים נמוך מאוד ביחס לאוכלוסייה, גם מספר הנפטרים הוא בין הנמוכים בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה".

"מכיוון שהיינו בין הראשונים יכולנו להיות בין הראשונים לפתוח אותה, נתנו הלוואות ומענקים לאזרחים, וכיוון שהיינו בין הראשונים לפתוח את הכלכלה היא במצב טוב יותר מרוב כלכלות העולם. אני יודע שיש לנו המון בעיות וקשיים, אנחנו עובדים בלי סוף כדי לעזור לאזרחים. זה שפתחנו מוקדם את הכלכלה ומהר היה לי לזה צד כלכלי מובהק, ההחלטה שלנו הביאה לכך שיש לנו פחות חולים קשים, נפטרים פגיעה בכלכלה. אבל שפתחנו את הכלכלה, אני מצטט את עצמי: 'כמו אקורדיון, פותחים כשהתחלואה יורדת, מכווצים כשהתחלואה עולה' זה בדיוק מה שקורה עכשיו בכל העולם וגם פה, בכל המדינות פתחו, התחלואה עלתה ואז מה עושים? מגבילים וסוגרים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *