נתניהו מסית את המזרחיים באליטה האשכנזית • דב הלברטל

עד שנתניהו לא יסיים בדרך זו אחרת את ענייניו המשפטיים, אנחנו נשמע השכם והערב את המזרחיים מטיפים ארס נגד האליטה האשכנזית. כי זה המבצר היחיד, שעדיין לא נכבש על ידם. אבל בעזרת נתניהו ושרה, זה עוד יקרה. אם רק יוכלו, הם יכניסו את הפרקליטים לכלא, ויחד איתם, את כל האליטה האשכנזית. כך יראה פרי המניפולציה של נתניהו

המיניפולציה המרכזית של נתניהו בקמפיין ההשתלחות הגובלת בהסתה נגד מערכת האכיפה, היא ניצול האיבה ההיסטורית בין עדות המזרח למה שנתפס כאליטה האשכנזית.

המזרחיים משמשים זרועות התמנון של נתניהו. הם כנראה אפילו לא מרגישים איך שנתניהו שוטף את מוחם, והופך אותם לשליחים המרכזיים לדבר עבירה. אם היינו צריכים למנות שלושה פוליטיקאים מרכזיים, המכונים אלה 'היוצאים להגנתו' של נתניהו, ומסיתים ומדיחים נגד האליטה האשכנזית, לא קשה לנחש: השר אמסלם, השר אוחנה והשרה רגב.

אלה דוגמא לשלושה אנשי עדות המזרח, שאת רגשותיהם רותם נתניהו למאבקו באליטה. והם עושים את תפקידם, בלהט, בשנאה יוקדת, ובקונוטציה הגובלת ברמה של אנשים מהשוק. אמסלם ברוב עזותו טוען שיש להכניס את הפרקליטה בן ארי לכלא. על סמך מה? אני דווקא הייתי מכניס אותו קודם לכלא על הוצאת דיבה, וגם את חברו ביתן, עוד אחד מהמזרחיים שנתניהו רותם.

האמת היא פשוטה: לדידו של האיש הרדוד הזה, יש להכניס כל מי ששייך לאליטה אשכנזית לכלא. אולי אפילו לזרוק אותו מהמדינה. כך גם אוחנה, המדבר על סוג של הפיכה נגד נתניהו בפרקליטות. על פרקליטות בתוך פרקליטות. על רגב, אין צורך להכביר במילים. היא רואה תפקיד חייה במיגור האליטה האשכנזית.

נתניהו זה רק תירוץ. הם מקבלים אישור ממלכתי לנצל את מעמדם, ולמגר את האינטליגנציה האירופית. זה יותר מדי בשבילם. כמה שנתניהו יודע לנצל את זה. לגעת באותה נקודה רגישה, שאפילו לא משוללת צדק היסטורי, ולהפוך אותה לפרוגרמה של הסתה והדחה. הם נענים ברצון. הם היום בעמדות כוח, וזו ההזדמנות שלהם לפרוע את השטר העדתי. אחת ולתמיד, הם יראו לאשכנזים.

ברגע האמת, נתניהו אמר על אשה מזרחית שהיא משעממת אותו. כך כנראה כל המזרחיים. הם מעולם לא היו כוס התה של משפחת נתניהו. הם היו דווקא אנשי רחביה. האליטה האשכנזית במיטבה. לא נראה לי שהם התאהבו במזרחיים. ממש לא. אבל פתאום, כן. הרי הוא כל כך נזקק דווקא למזרחיות שלהם. הוא יודע לטפח את האגו שלהם. הרי בלעדיהם הוא יישאר לבד, כי רק שנאתם מאפשרת כזו השתלחות באליטה.

היום הפרקליטים נדרשים למאבטחים. למה? כי שר המשפטים, הממונה על ביטחונם ורווחתם, הוא אוחנה, המסית הראשי נגד המערכת. נתניהו רווה ממזרחיותו של אוחנה רוב נחת. ועד שנתניהו לא יסיים בדרך זו אחרת את ענייניו המשפטיים, אנחנו נשמע השכם והערב את המזרחיים מטיפים ארס נגד האליטה האשכנזית. כי זה המבצר היחיד, שעדיין לא נכבש על ידם. אבל בעזרת נתניהו ושרה, זה עוד יקרה. אם רק יוכלו, הם יכניסו את הפרקליטים לכלא, ויחד איתם, את כל האליטה האשכנזית. כך יראה פרי המניפולציה של נתניהו.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הבן אדם הזה כל היום בראש שלו אשכנזים ספרדים הוא לא מבין שבציבור החילוני הכל כבר מעורבב

    הוא כל הזמן חושב במושגים של שנות ה70 ושל סגנון החרדי הגזעני

    בני הפרנק |
    הגב