"נתניהו מעורב עד צוואר בפרשת הצוללות"

יעלון תקף את ראש הממשלה: "נתניהו מעורב עד צוואר בתיק הזה. יש מסמכים שמוכיחים את זה, גם הדרישה שלו לעלות את מספר הצוללות ל-9, ושלא יספרו סיפורים כל אלה שלא היו שם, הוא דורש בדיון באוגוסט 15 לעלות את המספר ל-9. בפברואר הוא מנסה להביא לעסקה של 9 מיליארד שקל, על מה?"

לאחר ששר הביטחון בני גנץ (כחול לבן) החליט להקים ועדת בדיקה לרכש הצוללות, רא"ל (מיל') ח"כ משה (בוגי) יעלון (יש עתיד־תל"ם) התייחס להודעה על הקמת הוועדה.

ח"כ משה בוגי יעלון הודה בראיון לרדיו ללא הפסקה כי אין לועדה כל משמעות: "אני מברך אבל עם המון הסתייגויות, ועדת הבדיקה נדרשת עבור צרכים פנימיים של משרד הביטחון, ברור שאין לה שום שיניים והיא לא תאחז את השור בקרניו משום שהיא לא יכולה להכריח את נתניהו להתייצב בפניה, איש ממשרד הביטחון לא חשוד, היא לא תיתן מענה לצעקה הגדולה שעולה", וטען: "נעשה פה מעשה עברייני שעומד בראשו נתניהו והארץ שותקת".

יעלון תקף את ראש הממשלה: "נתניהו מעורב עד צוואר בתיק הזה. יש מסמכים שמוכיחים את זה, גם הדרישה שלו לעלות את מספר הצוללות ל-9, ושלא יספרו סיפורים כל אלה שלא היו שם, הוא דורש בדיון באוגוסט 15 לעלות את המספר ל-9. בפברואר הוא מנסה להביא לעסקה של 9 מיליארד שקל, על מה? על 3 צוללות שסיכמנו קודם ועוד ספינות לוחמה שאף אחד לא ביקש, תסביר את זה בבקשה. כל סיפור מכירת הצוללות למצרים, שהוא הודה שאישר את זה מאחורי גבו של הקבינט והרמטכ"ל, בגלל סוד שאף אחד לא יודע מהו, את כל זה הוא יצטרך להסביר".

לדבריו,"בני גנץ דיבר בצורה מאוד ברורה על הצורך להקים ועדת חקירה ממלכתית. מה אתה משחק עם זה פוליטי? אומר בני גנץ היום בראיון – כל מה שמעניין את בנימין נתניהו זה המשפט. בני גנץ, אם אכפת לך מהמדינה בוא נלך להצעת אי אמון קונסטרוקטיבי להחליף את נתניהו כי ברור שאיתו זה לא ילך".

בדבריו התייחס לטענות כי נושא רכש הצוללות וכלי השיט הוא כלי פוליטי בו השתמשו כחול לבן במהלך מערכות הבחירות האחרונות, וטען: "אני צועק את זה מהרגע שהתפטרתי מהממשלה, אני דרשתי לכל אורך הדרך שהנושא יהיה בחזית ולצערי חסמו את זה מסיבות של יועצים אסטרטגיים".

על המאבק מול נתניהו אמר יעלון:"אני חייל של המדינה מגיל 18, תחת כל אלונקה שתציל את המדינה אני אהיה. זה מחמיא שמציעים אותי לעמוד בראש, כרגע יאיר לפיד הוא ראש האופוזיציה, כולנו תומכים בו. הוא יהיה הרבה יותר טוב מנתניהו. גם כשהקמנו את כחול לבן חשבתי שבני גנץ צריך עוד זמן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *