נתניהו מפרסם את הצעת האחדות ששלח לכחול לבן

"מדינת ישראל זקוקה לזה. עם ישראל מצפה לזה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הבוקר את מתווה האחדות שלו וכתב: "מול מצב החירום העולמי והלאומי, אנחנו חייבים לאחד כוחות ולהקים ממשלה חזקה ויציבה שתוכל להעביר תקציב ולקבל החלטות קשות".

נתניהו הוסיף "שבתי והעברתי הבוקר הצעה ליו״ר כחול לבן בני גנץ ולחבריו להצטרף לממשלת חירום לאומית בראשותי. הממשלה תכהן שישה חודשים ותפקידי השרים יחולקו בצורה שיוויונית. ראש הממשלה לא יוכל לפטר שרים מכחול לבן, וכחול לבן לא תוכל להביע אי אמון בראש הממשלה".

ראש הממשלה הודיע כי כל פי המתווה "בגמר התקופה נחזור למצב הקיים היום. לחלופין, אני מוכן לדון גם בהקמת ממשלת אחדות לאומית עם רוטציה על בסיס שיוויוני בזמן ובהרכב".

ע"פ ההצעה החלופית של נתניהו: "בממשלת אחדות זו אמשיך לכהן בשנתיים הקרובות כרה״מ, ובזמן הזה בני גנץ יכהן כממלא מקום רה״מ עם אותה חלוקת שרים שיוויונית ואותם כללים לממשלה. בעוד שנתיים בני גנץ ייכנס לתפקיד רה״מ והממשלה תכהן 4 שנים".

ראש הממשלה אמר בסיום "אני קורא לבני גנץ להיפגש איתי ובמקביל לקיים פגישה בין צוותי המו״מ כדי להקים ממשלה. אני קורא לעמיר פרץ ואביגדור ליברמן לגלות אחריות ולהצטרף לכל ממשלה שנקים. מדינת ישראל זקוקה לזה. עם ישראל מצפה לזה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *