נתניהו: "מציע שנלך לבחירות על ראשות הממשלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא בקולו לראשונה ללכת בחירות ישירות לראשות הממשלה, "אם בכחול לבן לא יתעשתו ולא יסכימו לממשלת אחדות, צריך ללכת לאזרחי ישראל ולתת להם לבחור בבחירה ישירה את ראש הממשלה: נתניהו או גנץ."

ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא בקולו לראשונה ללכת בחירות ישירות לראשות הממשלה, "אם בכחול לבן לא יתעשתו ולא יסכימו לממשלת אחדות, צריך ללכת לאזרחי ישראל ולתת להם לבחור בבחירה ישירה את ראש הממשלה: נתניהו או גנץ." אמר נתניהו.

נתניהו סיפר כי בשבועות האחרונים עידכן את בני גנץ ואחרים בכחול לבן בחומר מודיעיני ומדיני רגיש מאוד. "הם יודעים היטב מהם האיומים מצד איראן, הם יודעים היטב על ההזדמנויות הכבירות מול ארה״ב ומדינות ערב. ובכל זאת הם לא שמים את האינטרס הלאומי בראש מעייניהם אלא את הפנטזיה האישית של יאיר לפיד להיות ראש ממשלה. זה עדיין לא מאוחר מדיי. אבל אם הם לא יתעשתו ולא יקימו ממשלת אחדות לאומית, יש דבר אחד נוסף שאפשר לעשות כדי למנוע בחירות מיותרות לכנסת – לבחור בחירה ישירה לראשות הממשלה בין בני גנץ וביני. בכחול לבן אומרים שהם יודעים מה העם רוצה, אז אני בעד שהעם יחליט ולא אף אחד אחר – גם לא התקשורת".

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר אבי גבאי התראיין הערב (שבת) אצל רינה מצליח, וקרא לעבודה להצטרף לממשלת נתניהו. "אני חושב שבחירות שלישיות בישראל תוך שנה זה טירוף מערכות מוחלט", אמר גבאי. "זה מסוג הדברים שאתה לא יודע איך הם ייגמרו. עברנו שתי מערכות בחירות בלי אלימות, ואנחנו לא בטוחים שמערכת הבחירות השלישית גם היא תהייה בלי אלימות. בסוף אני שואל את עצמי – לאן אנחנו לוקחים את החברה והמדינה שלנו?"

לדבריו, "יש 55 מנדטים שחושבים הפוך. תפקידם של מנהיגים זה לבחור בין ברירות, רעות בדרך כלל – מהן הברירה הטובה היא ללכת לממשלת אחדות".

על יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר גבאי: "אני מאמין לגנץ באמת ובתמים שבשבילו ישראל לפני הכל. בלי ציניות, בלי אבל. בגלל זה אני חושב שהוא צריך לקבל כרגע את ההחלטה הלא פשוטה, שיש בה סיכונים, ולהקים ממשלת אחדות. אני אומר את זה ממקום של הערכה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *