נתניהו: "מקהלת 'הכל סבבה' הביאו את הסגר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (חמישי) הצהרה לקראת הסגר שייכנס מחר לתוקפו. "כשאתה פותח את הכלכלה – התחלואה עולה". אמר נתניהו "מי שהוביל את זה הם פוליטיקאים פופוליסטים – מקהלת 'הכל סבבה'".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (חמישי) הצהרה לקראת הסגר שייכנס מחר לתוקפו. "כשאתה פותח את הכלכלה – התחלואה עולה". אמר נתניהו "מי שהוביל את זה הם פוליטיקאים פופוליסטים – מקהלת 'הכל סבבה'".

"החלטנו על צעדים הכרחיים כדי להציל חיים", אמר ראש הממשלה, "צעדי הסגר הללו אינם קלים. אבל הצלת חיים קודמת לכל. אנחנו נמצאים בשיאה של מלחמת הקורונה, זו מלחמה על החיים. הגל השני של הקורונה מכה בכל העולם, והוא מכה גם בנו. בימים האחרונים, כמעט בכל המדינות במערב, יש מספרי שיא של תחלואה והם מטילות מגבלות על האזרחים, חלק גם מטילות סגרים על איזורים נרחבים מאוד בתוכן. לפעמים אזורים גדולים מישראל".

"גם אצלנו המגפה צפויה לגבות מחיר כבד נוסף בחיי אדם", המשיך נתניהו, "יש כלל אחד פשוט, שצריך להגיד אותו. כשאתה פותח את הכלכלה, התחלואה עולה. לצערי, עם הסרת המגבלות, נוצר בהדרגה רפיון בהקפדה על ההוראות, מסכות, מרחק, התקהלויות רבות ומסוכנות. לצערי מי שהוביל את זה היו פוליטיקאים פופוליסטים, מקהלת 'הכל סבבה', הם אמרו שהמחלה היא לא מחלה".

ראש הממשלה לא חסך ביקורת מיו"ר האופוזיציה. "שמעתי הערב את לפיד, בזמן של חירום לאומי, כשצריך לאחד את כולם ולגבש אמון, הוא מסכן את חייהם של אזרחי ישראל. אין לגיטימציה להורות על סגר מלא לציבור, והציבור לא צריך לציית. אותם פוליטיקאים מסמסו את ההנחיות שהבאנו לכנסת, שהיו מצילות חיים, והיו יכולות למנוע את הצורך בסגר".

על ההחלטה להטיל סגר אמר נתניהו" היו התלבטויות אמתיות. כי חלק מהמומחים אמרו לנו, אפשר לחיות בלי סגר, עם 2,000 נדבקים ביום, גם 3,000, גם 5,000, בלי סגר. אבל הגענו כבר ל-7,000 נדבקים ביום. מערכת הבריאות נאנקת. מספר החולים הקשים ממריא. לצערי גם מספר המתים עולה. ביממה האחרונה נפטרו 59 אנשים. זה מחיר נורא".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ולא רק הם אשמים. גם נתניהו שנבהל מהם

    וגם בן קואליצייתוניסנקורן וגם כמה מחכי הליכוד. ומכולם נתניהו נבהל

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב