נתניהו משיב לנסראללה: "אם יעשה שטות, ננחית מכה מוחצת"

נתניהו התייחס הבוקר לדבריו של נסראללה משישי האחרון: "אם חיזבאללה יעז לעשות את השטות ולתקוף את ישראל ננחית עליו ועל לבנון מכה צבאית מוחצת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לנאומו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ביום שישי: "אם חיזבאללה יעז לעשות את השטות ולתקוף את ישראל ננחית עליו ועל לבנון מכה צבאית מוחצת.

"בניגוד לנסראללה אני לא מתכוון לפרט את התכניות שלנו. די להזכיר שבמשך שנים נסראללה חפר מנהרות טרור שהשמדנו אותן תוך ימים. אל יתהלל חופר כמפתח", הוסיף ראש הממשלה.

כזכור, בשישי האחרון אמר נסראללה בריאיון מקיף לרשת "אל מנאר" לרגל "הניצחון" במלחמת לבנון השנייה כי "חיזבאללה מרתיע את ישראל": "בשנת 2006 יכולת ההתקפה שלנו הייתה מוגבלת, הרוב היה הגנה. אבל מאז פיתחנו יכולות התקפיות רחבות, עם כלי נשק רבים ומגוונים, וגם צברנו ניסיון בשדה הקרב, כמו מה שקרה בסוריה", אמר נסראללה והתייחס לכוחות המיוחדים של חיזבאללה: "יש לנו את כוח רדואן ואת גדודי עבאס – מספרם רב, הכמויות גדולות, והם מומחים בלוחמה התקפית. זה משהו שלא היה לנו ב-2006".

"דבר שני זה יכולת הטילים שלנו – גם הכמויות גדלו מאוד וגם היכולות עלו. היום יש לנו טילים מדויקים ולטווחים גדולים. בנוסף, יש גם את כלי הטיס הבלתי מאוישים. בשנת 2006 הייתה לנו יכולת מוגבלת מאוד, היום זה שונה. אני לא ארחיב ואסביר על כל היכולות שלנו, אשאיר קצת הפתעות", הוסיף. המראיין אמר לו בתגובה: "אבל עדיין אין לכם יכולת קריטית של פגיעה במטוסי האויב, אין לכם יכולת הגנה אווירית". על כך ענה נסראללה: "מי אמר שאין לנו? אולי יש, אולי אין. נשאיר את זה כמסתורין, לא נגלה".

לדברי מזכ"ל חיזבאללה, "המלחמה של שנת 2006 חשפה את חוסר המוכנות והפגיעות של העורף הישראלי. מאז הם עושים תרגילים לפיקוד העורף וגדולי הגנרלים של האויב אומרים בכל פעם מחדש שהעורף אינו מוכן ולא יכול לעמוד במלחמה. בנוסף, אנחנו עדים לנסיגה ביכולות כוחות החי"ר של הצבא הישראלי, וזה משהו שהמפקדים הישראלים בעצמם אומרים. כולם יודעים שחיל האוויר לבד לא יכול להכריע מלחמה".

"אני מציע לישראל לא לחזור עוד על האיום הזה של להחזיר את לבנון לתקופת האבן", המשיך נסראללה ואז הביא מפה. "נתניהו מביא מפות כשהוא נואם באו"ם, גם אני אעשה שימוש במפה עכשיו", אמר והצביע על אזור הדרום. מבלי לציין את הכור בדימונה, הוא אמר: "אנחנו יכולים לפגוע בכל האזור הזה, כולל אילת. אפילו מה שמעבר לאילת, אם יהיה להם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *