נתניהו ניסה לנהל מו"מ בנפרד מול הרב פרץ – וסורב

הרב רפי פרץ הבהיר כי הוא מנהל משא ומתן רק ביחד עם סמוטריץ', שהוזמן לשיחה, אך לא נרשמה התקדמות. בינתיים נתניהו ממשיך שלא להיעתר לבקשה לתת את תיק המשפטים לסמוטריץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ וניסה לנהל מולו משא ומתן באופן ישיר, בלי שותפו של פרץ – בצלאל סמוטריץ'. כך פרסם הבוקר מיכאל שמש ברשת ב'. שמש סיפר כי נתניהו נתקל בסירוב – ופרץ הבהיר כי הוא מנהל משא ומתן ביחד עם סמוטריץ'.

בידיעה צוין כי בעקבות דרישת פרץ, ראש הממשלה נאלץ להזמין לפגישה בשעת לילה מאוחרת גם את חבר הכנסת סמוטריץ׳. הפגישה התקיימה ברקע המתיחות בין נתניהו לסמוטריץ׳ וטענות אנשי נתניהו על "דיבוריו המזיקים והמיותרים".

אלא שגם בשיחה המשותפת לא נרשמה התקדמות בין הצדדים. נתניהו ממשיך להחזיק בעמדתו ואינו מוכן להיעתר לדרישת סמוטריץ לקבל לידיו את תיק המשפטים.

נתניהו התייחס אמש למשא ומתן הקואליציוני וטען שדרישות הסיעות "לא הגיוניות". בטקס לזכרו של אהרון אהרונסון שנערך בעתלית אמר נתניהו כי הוא "מעדיף להיות כאן מאשר במשא ומתן הקואליציוני, הוא הפך לבלתי אפשרי".

ראש הממשלה הוסיף: "כמעט כל הסיעות דורשות דרישות בלתי אפשריות שמתנגשות ב-180 מעלות אחת בשנייה. דרישות של תקנים. סיעה אחת ביקשה ארבעה תקנים – אחד לכל חבר כנסת שלה. ארבעה תפקידים, תכפילו. גם דרישות תקציביות סבירות – אם היה לנו תקציב כמו של ארצות הברית – ואין לנו. אנחנו לא יכולים למוטט את כלכלת ישראל ותקציב המדינה".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *