נתניהו קיבל את החיסון השני: "משלוח ענק בדרך לישראל"

סגן שר הבריאות על המוטציה האפריקאית: "בדרום אפריקה נערכה בדיקה מצומצמת שמעלה חשש שהחיסון לא עובד בצורה מלאה; התשובה היא – שאנחנו עדיין לא יודעים"

ראש הממשלה נתניהו קיבל הערב את מנת החיסון השנייה ואמר כי הדרכון הירוק יגרום לפתיחת המשק: "הפאבים וחדרי הכושר ייפתחו".

"אני אמנם מיומן אבל מתרגש" אמר נתניהו עם קבלת החיסון. "אני בטוח שכל אזרחי ישראל שעומדים לקבל את מנת החיסון השנייה מתרגשים כמוני". נתניהו סיפר כי בשיחה ה-17 עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, סיכמו השניים על משלוחי חיסונים נוסף שיגיע לישראל ויאפשר לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 תוך חודשיים או שלושה לכל היותר.

"המשלוח הענק הראשון מתוכנן להגיע מחר", אמר נתניהו "באמצעות מבצע "חוזרים לחיים" נוכל לפתוח את הכלכלה שלנו במהרה – הפאבים, המסעדות, מכוני הכושר, בתי הספר, בתי הכנסת, התיאטרון. נעשה זאת באמצעות דרכון ירוק – נפרט על כך בהמשך".

נתניהו הוסיף: "כדי שהדבר יקרה, אני צריך מכם אזרחי ישראל שני דברים: שתתנו כתף לחיסון וכתף לסגר נגד המוטציות. אנחנו עושים את זה יחד. נכנסו יחד לקורונה ונצא ממנה ראשונים בעולם וחזקים מאי פעם".

סגן שר הבריאות קיש הציג את הדרכון הירוק ואמר: "מדובר בהישג היסטורי ועולמי של מדינת ישראל. מניח שכל מי שירצה להתחסן במהלך החודשיים הקרובים יוכל לעשות זאת, יש מספיק מנות לכולם". על הדרכון הירוק אמר "הדרכון הזה יהיה תקף לא רק בישראל אלא גם מחוצה לה, וכאן זה יאפשר פתיחה משמעותית של המשק והכלכלה".

סגן השר אמר על המוטציה הדרום אפריקאית, שהתגלה בישראל "עשינו ריצוף בשביל לראות את המוטציות הדרום אפריקנית והבריטית. 3 מתוך 4 המקרים שהתגלו שייכים למשפחה אחת. אנחנו מנסים לעצור את ההתפשטות".

על השאלה האם החיסונים יעילים עבור אותן מוטציות? השיב קיש כי הנושא עדיין לא ברור באופן חד משמעי: "פייזר עשתה בדיקת מעבדה עם הנדוס גנטי שמחקה כביכול את הווירוס, והגיעה לתשובה שהחיסון יעיל. עם זאת, בדרום אפריקה נערכה בדיקה מצומצמת שמעלה חשש שהחיסון לא עובד בצורה מלאה; התשובה היא – שאנחנו עדיין לא יודעים".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *