נתניהו שוקל: להחזיר את המנדט לנשיא כבר מחר

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להחזיר את המנדט לנשיא כבר מחר -וזאת בשל התנגדות כחול לבן למתווה האחדות שהציע הנשיא ריבלין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להחזיר את המנדט לנשיא כבר מחר -וזאת בשל התנגדות כחול לבן למתווה האחדות שהציע הנשיא ריבלין.

‏הליכוד מסר בתגובה לאפשרות שרה"מ ⁦‪ יחזיר את המנדט לנשיא מחר: "כל עוד כחול לבן לא מוכנים לקבל את העקרונות שהציג הנשיא, ממשלת שיוויונית ורוטציה בין נתניהו לגנץ, אין טעם לבזבז זמן ולגרור את המדינה לשיתוק מתמשך. אם הם יתמידו בסירובם, סבירות גבוהה שרה"מ יחזיר המנדט.

וזה תגובת הליכוד: צוות המשא ומתן של הליכוד הונחה על ידי ראש הממשלה לעשות כל מאמץ אפשרי לקידום ממשלת אחדות רחבה לפי מתווה נשיא המדינה בפגישת המשא ומתן מול כחול לבן מחר בבוקר. אבל אם כחול לבן לא יהיו מוכנים לקבל את המתווה שהציג נשיא המדינה (רוטציה בין נתניהו לגנץ וממשלה שיוויונית) וגם לא יציעו שום מתווה ריאלי אחר – אין טעם לבזבז זמן ולגרור את המדינה לשיתוק מתמשך. אם כחול לבן יחליטו להתמיד בסירובם למתווה הנשיא, בסבירות גבוהה ראש הממשלה נתניהו יחזיר את המנדט, מתוך תקווה שאולי לקראת סוף התהליך בשלושת השבועות האחרונים אנשי כחול לבן יבינו, שתקוותם לפוטש בליכוד או לפירוק של המחנה הלאומי אין לה בסיס במציאות, וממשלת אחדות רחבה לפי מתווה הנשיא זה הפתרון היחידי כדי למנוע בחירות מיותרות. גם לאחר החזרת המנדט במידה ויוחלט על כך, הליכוד יהיה מוכן להפוך כל אבן כדי להגיע לממשלת אחדות רחבה ולמנוע בחירות.

כזכור, בשישי, פגישת צוותי המו״מ בין הליכוד לכחול לבן הסתיימה בטונים צורמים בתום כארבע שעות. כחול לבן מסרו כי: "התנאי להמשך כהונת נתניהו – יגרור בחירות שלישיות".

בפתח הישיבה הודיעו נציגי הליכוד כי הם מקבלים את מתווה הנשיא כבסיס למומ להקמת ממשלת אחדות, והדגישו את הצורך המיידי בהקמת ממשלת אחדות רחבה.

עיקר הפגישה עסק במתווה הנשיא על מרכיביו השונים, אולם בסופה נציגי כחול לבן לא השיבו האם הם מקבלים את המתווה.

נציגי הליכוד ביקשו להמשיך ולקיים ישיבות מיידיות ורציפות בכדי לקדם את המו״מ, אך לבקשת כחול לבן נקבע כי לא תתקיים ישיבה במוצאי השבת, וכי הישיבה הבאה תתקיים ביום ראשון בבוקר.

השרים לוין ואלקין ביקשו מנציגי כחול לבן תשובה ברורה לגבי קבלת המתווה על ידם בפגישתם הבאה.

מכחול לבן נמסר עם סיום פגישת המו"מ עם הליכוד:"כחול לבן חוזרת ועומדת על כך שהמהות והתוכן הם העיקר לכל משא ומתן על הרכבת ממשלה. מנגד עמדת הליכוד כפי שנמסרה בפגישה, הינה כי סוגיית הרוטציה והמשך כהונתו של נתניהו כראש ממשלה היא הבסיס לניהול הדיון.

במהלך הדיון הציגו חברי צוות המו"מ של כחול לבן מספר דרישות תוכן ראשוניות אך צוות המו"מ של הליכוד התבצר בעמדתו והתנה התייחסותו לנושאים אלו בכך שקודם כל וכתנאי מוקדם תסכים כחול לבן שנתניהו יוסיף לכהן כראש הממשלה ושהממשלה שתוקם תתבסס על בלוק ה-55. ידוע מראש כי כחול לבן לא תסכים לתנאים אלו ולפיכך, אין מנוס מלהבין, כי הצבת שני תנאים מקדימים אלו מטרתם לגרור את מדינת ישראל לבחירות שלישיות, כפי שרוצה ראש הממשלה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *