סאגת החסינות: אדלשטיין ישתמש בזכות הווטו

בכירים בליכוד טוענים כי יו"ר הכנסת אדלשטיין מתכוון להשתמש בזכות הווטו שהוענקה לו על ידי הוועדה המסדרת כדי למנוע את ההצבעה על החסינות בכנסת הנוכחית.

בכירים בליכוד טוענים כי יו"ר הכנסת אדלשטיין מתכוון להשתמש בזכות הווטו שהוענקה לו על ידי הוועדה המסדרת כדי למנוע את ההצבעה על החסינות בכנסת הנוכחית.

לשכת יו"ר הכנסת מסרה בתגובה כי הכנסת היא לא שוק ולא תהווה פלטפורמה לקמפיין הבחירות של כחול לבן. יו"ר הכנסת ייפגש עם היועמ"ש הכנסת ויגבש את עמדתו בעניין.

העיתונאי זאב קם כתב בטוויטר כי: "הסיבה שהליכוד ונתניהו לא רוצים דיון על החסינות בכנסת הזו קשורה לכך שאין רוב לחסינות (בלוק הימין עומד כזכור על 55), ולכן מעוניינים להעביר את ההכרעה לכנסת הבאה. כאמור, על פי בכירים בליכוד, אדלשטיין מתכוון לסייע בכך באמצעות זכות הווטו".

למרות שהודיע אמש(רביעי) על החלטתו לבקש חסינות, בקשתו של ראש הממשלה יכולה להגיע אך ורק לוועדת הכנסת שכעת לא קיימת בגלל הקדמת הבחירות -מה שיביא למריחת זמן בנידון. במקביל, נתניהו התפטר הערב מכל תפקידו כשר, ויישאר בתפקיד רה"מ בלבד.

אלא שהסיכוי שהקמת ועדה שכזאת תקום – קלוש, דבר ראשון יצטרך נתניהו את אישורו של יו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין ממפלגת הליכוד, שנמצא כעת בחו"ל. אלא שבלשכתו של אדלשטיין אמרו בתגובה לבקשתו של ח"כ ניסנקורן כי הוא צריך את חוות דעתו של יועמ"ש הכנסת, עו"ד איל בן ינון. בכחול לבן הגיבו בזעם על דחיית ההחלטה ואמרו כי "תשובתו של אדלשטיין היא ניסיון מביש למנוע מהכנסת לדון בבקשת החסינות של נתניהו. לא האמנו שיו"ר הכנסת ינצל את מעמדו הממלכתי כדי להפוך את כנסת ישראל לעיר מקלט".

הפרשן עמית סגל כתב כי הסיכויים שתקום ועדת כנסת, שתספיק לדון ולקבל החלטה – אפסיים. דיוני חסינות הם תהליך ארוך, עתיר שעות ופרקליטים, שלפניו פרק זמן לקריאת האישומים. לפני כן צריך גם לדון בחסינות של חיים כץ. סיפור של חודשים, לא 8 שבועות.

לדברי סגל – המטרה העיקרית של כחול לבן היא להשאיר את הנושא חי ובועט עד הבחירות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *