סערה באלעד: הלשינו לאדמו"רים – בגלל קבוצת הוואטספ

סערה בקבוצת הוואטספ הפופולארית באלעד, "אלעד החסידית", לאחר שאלמוני מחברי הקבוצה הדליף החוצה שמות של חברים שמצביעים שלא למפלגות החרדיות – לראשי ישיבות ואדמו"רים

סוער באלעד: הדלפה מתוך קבוצה וואטספ פנימית בעיר, הגיעה לאדמו"רים וראשי ישיבות ועוררה סערה רבתי.

המדובר הוא בקבוצת "אלעד החסידית", קבוצה פופולארית ומוכרת באלעד, אשר חלק גדול מחברי הקבוצה לא מתכוונים מסיבותיהם הם להצביע למפלגות חרדיות, וחלק מהם אף פעילים במפלגות "הליכוד" או "הימין החדש".

דוגמא לכך ניתן לראות בקטע וידאו שצילמה שרת המשפטים איילת שקד במיוחד עבור חברי הקבוצה.

צפו בוידאו:

אלא שביממה האחרונה אירע מעשה חמור שעורר את זעמם של חברי הקבוצה. לטענת כמה מחברי הקבוצה, שפנו ל'אקטואליק', אחד מהחברים, שלא ידוע מי הוא, הדליף החוצה את השמות שהכריזו כי לא יצביעו למפלגות החרדיות, כאמור – אנשים חסידיים המתגוררים באלעד, לגורמים בכירים, ואלו פעלו מול ראשי ישיבות שבהן לומדים הבנים של אותם פעילים, ואף הגדילו לעשות "להלשין" לחלק מן האדמו"רים שהחסידים שלהם פעילים באותן מפלגות. מפאת כבוד הצדדים לא נפרסם, כמובן, את שמות האדמו"רים והחסידויות.

לטענת חבר הקבוצה, ידוע על לפחות מקרה אחד שבו נקרא חסיד לשיחה קשה אצל האדמו"ר בשל ההדלפה מהקבוצה.

במקרה אחר, סיפר חבר בקבוצה כי מאן דהו השמיץ אותו אצל ראש הישיבה של בנו בעקבות דבריו בקבוצה.

אותו חבר קבוצה, פעיל ודומיננטי, כתב אמש בעקבות המעשה: "חברים, זה הזמן להיפרד. תודה על אכסניה מהנה במשך מספר שנים, אך לא האמנתי שיש כאן טרוריסטים שהולכים לראש ישיבה של בני, לאדמו"רים ורבנים להשמיצני על אופן הצבעתי בבחירות. בושו לכם".

חבר פעיל אחר בקבוצה, פיני גרוס, חבר מועצה באלעד, כתב בתגובה: "רואה את הנכתב כאן, ומתלבט האם לכתוב. מחד, אם אכן פנו לאדמו"ר או לרב ו"הלשינו", הרב שזה מוסר לכל דבר, והרי זה בבחינת ארור מכה רעהו בסתר.

"בהתאם לכך, ובצדק הזדעקו כולם ומחו, ועדיין זה לא מספיק. משום שהמלשינים צריכים להיות מנודים מתוך הקהל. גם אנחנו חולקים על דעותיו של —, וחושבים כי הוא שוגה בבחירתו, ישנם קווים אדומים שאותם לא עוברים!

"מאידך, לצערי יש בעיר אנשים שכל מהותם וכל הוויתם היא הלשנות מבוקר עד ערב! על כל דבר שזז, על כל בית כנסת ועל כל קהילה, על הכלל ועל הפרט, על אישי ציבור וכו' ומזיקים לכל תושבי העיר! ומעולם, מעולם לא ראיתי איזה קול זעקה בקבוצה ולא בשום מקום! להיפך, יש כאן בקבוצה כאילו שחברים של אותם מוסרים ומלשינים וחלקם אף בקבוצה איתם, ונהנים מההלשנות וההצקות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *