סערה בציונות הדתית – הרב שמואל אליהו: לא ללמוד בישיבה של הרב טל

הגירושין של האשה: רב העיר צפת הרב שמואל אליהו פרסם מכתב שקורא לבני הציונות הדתית להפסיק ללמוד במוסדות שבהנהגת הרב שמואל טל

סערה גדולה בציונות הדתית: רב העיר צפת הרב שמואל אליהו פרסם מכתב שקורא לבני הציונות הדתית להפסיק ללמוד במוסדות שבהנהגת הרב שמואל טל. "במצב הזה אני לא ממליץ לשום אדם ללמוד ממנו שום הלכה ושום עצה. אני לא ממליץ ללמוד לא בישיבה ולא במדרשה או בבית ספר לייעוץ שלו", כותב הרב אליהו במכתבו.

על פי הדיווח של רועי שרון ב"כאן חדשות", הרב טל היה קשר עם אישה נשואה וכל זה על רוח הקודש שלכאורה התגלתה לרב טל. הפיצוי שהתחייב הרב טל לשלם לאישה הנשואה עומד על חצי מליון שקלים.

הרב אליהו, בשלב מסויים חשב שהרב טל עשה תשובה והוציא מכתב שהוא יכול להמשיך להיות ראש ישיבה, אולם הסיפור המשיך להסתעף: "אחרי כמה ימים התברר לי שהרב טל ניהל קשרים לא בריאים גם עם בחורות צעירות וגם עם נשים נשואות. במהלך בירור הפרשות האחרות התברר שהמחשב שלו מכיל חומרי תועבה. על כן סכמתי עם רבנים נוספים מקהילת תורת החיים שהוא לא יכול להיות יותר ראש ישיבה".

 

יועצת התקשורת של הרב טל מסרה "למען הסר ספק, לא מדובר בקשר אמיתי, שני הצדדים מאשרים כי לא היה כל דבר בין רב הקהילה לאישה, יתרה מכך, למען צניעות הפרט לא נפרט את הגורמים אשר גרמו לגירושין של האישה מבעלה. יחד עם זאת, אנו פוסלים מכל וכל את הניסיון להאשים את ראש הקהילה בפגיעה באישה".
היועצת האשימה כי: "גורמים שונים שאינם מהקהילה, המונעים מאינטרסים אישיים ושמטרתם השתלטות על מוסדות הקהילה, מפיצים שמועות מרושעות, שבינם ובין האמת אין דבר".

במקביל,, פנה רב הקהילה לרב אשר וייס, המעורה בנושא על מנת שיחקור ויגיע לעומק הקורה, אך אותם גורמים בוחרים עתה להשמיץ את הרב וייס.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יאיר

    עצוב מאוד. אבל צריך להיזהר מהפרסומים האלה המגמתיים ויש מי שבוחש בקדרה מאחורי הקלעים.
    אותם אלה שבוחשים בקדרה שקועים במ"ט שערי טומאה.
    והם אלה שצועקים על ניאוף.
    בדיחה גרועה.

    יאיר |
    הגב
  2. ערב רב

    …מפורסם שכל מקום ששמואל אליהו הבטלן מצפת.מכניס את האף שלו.יש בעיות וחרבן..הוא לא מגיע לקרסוליו של הרב שמואל טל.לא בתורה.ולא ביראת שמים.ולא בדרך ארץ..הפך את עצמו ..לפוסק ומנהיג..אדם משועמם..הוא זה ששיווק..את עזרא שיינברג מצפת.כמקובל כי זה שידרג את אבא שלו.הרב מרדכי אליהו..למרות שכולם ידעו..מי זה שיינברג.וברגע שהכל התפוצץ..פיתאום..שמואל אליהו..הפך להיות הםוסק נגד שיינברג…נו…אז הוא אמר לא ללמוד אצל הרב שמואל טל..מי ישמע לו.בור ועם הארץ..

    חצקל |
    הגב
  3. הרב טל

    אני קוראת את הפרסומים, וליבי על הרב טל ורבני הקהילה והמוסדות.
    בני היקר לומד בישיבת תורת החיים, ואני מודה להקב"ה על שניה ושניה שהוא נמצא במקום הזה, מקום שמחנך לאהבת השם, אהבת התורה והארץ, עם שמחה והתלהבות בקיום המצוות. מקום שמכיל את כל הזרמים באהבה ללא שנאה, אפליה או מחלוקת. מאחלת לכל ישיבה להתנהל כמו שהישיבה הזו מתנהלת.
    ולכם אתר נכבד לא חייבים לפרסם כל דבר שהתשקורת החילונית מפרסמת ולהרוס דברים טובים וחיוביים.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב