מינוי הרב לקהילת בוכרה: הסערה בקרב יהודי ארה"ב

הקהילה הבוכרית סוערת סביב מינויו של ראש בית הדין הדיין הרב שלמה ישי הכהן רבין שליט"א מירושלים, שקיבל את ההסמכה לדיינות משני הרבנים הראשיים לישראל

במשך שנים רבות בהן נאלצו בני העדה הבוכרית בארה"ב וקנדה להשתמש בשירותי בתי דין שונים שלא הכירו את ההלכות הפסוקות הקשורות לעדה ולעיתים אף נתקלו בחוסר הבנת המנטליות, השפה והמנהגים של בני הקהילה. המצב הזה הוביל לכך שרבים מבני הקהילה בחרו בפתרונות פזיזים עד כדי גירושין במקרים שלא היו אמורים להגיע לזה, או שהתרחקו מלבוא לבית הדין וחיפשו לפתור את בעיותיהם בדרכים אחרות. מהיום, לעדה הבוכרית הגדולה הפזורה ברחבי ארה"ב וקנדה יהיה בית דין משלהם.

כעת סוערת הקהילה הבוכרית סביב מינויו של ראש בית הדין הדיין הרב שלמה ישי הכהן רבין שליט"א מירושלים, שקיבל את ההסמכה לדיינות משני הרבנים הראשיים לישראל – נשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל הרב יצחק יוסף ונשיא בית הדין הרבני הגדול הרב דוד לאו, ובית הדין החדש יתנהל גם בהכוונתם. כאשר בעוד חברי הקהילה רבים תומכים בו, יש כאלו שמתנגדים למינוי.

מועצת רבני יהודי בוכרה יצאה במתקפה חריפה נגד הניסיון למנות רב מישראל לאב בית הדין של קהילת יהודי בוכרה, בניגוד לעמדת מועצת יהדות בוכרה והעומדים בראשה. כמו כן הגר"ד יוסף פרסם מכתב תמיכה ברב המכהן.

בעקבות המחלוקת שנוצרה פנו רבני קהילת יהדות בוכרה לחבר מועצת חכמי התורה ובעל ההלכה ברורה הגר"ד יוסף אשר נחשב לאחד מהמנהיגים הרוחניים של הקהילה על מנת לקבל את דעתו בנושא. "הרבנים הנ״ל הגאון רבי אליהו בן חיים שליט"א ראב"ד קהילות הספרדים בקווינס, והגאון רבי יצחק ישראלי שליט"א, הרב הראשי לקהילות הבוכארים, הינם גדולי תורה מפורסמים, ובלעדיהם אסור לאיש להרים את ידו ואת רגלו, ומצווה רבה לשמוע בקולם בכל אשר יורו״ פסק הגר"ד יוסף.

במכתב נוסף שהתפרסם לאחרונה באופן חריג ויוצא דופן יצאו רבני קהילת יהדות בוכרה במתקפה חריפה נגד הרב רבין ״הננו להודיע ולהזהיר בשער בת רבים על פרצה הנוראה וחמורה המתרחשת בקהילות הקדושות לעדת הבוכרים בארצות הברית וקנדה, כאשר התפרסם לאחרונה שאברך צעיר בשם ר׳ שלמה ישי רבין מירושלים עיר הקודש, פותח לעצמו בית דין עבור קהילתנו בקווינס, למרות התנגדות הרבנים המנהיגים את העדה הבוכרית כאן כבר עשרות בשנים ואף לאחר שהודיעוהו הרבנים התנגדותם".

במכתב שפרסמו רבני יהדות בוכרה עליו חתמו כ- 40 רבני הקהילה הבוכרית בארצות הברית וקנדה הכריזו הרבנים נאמנותם לרב ישראלי ולרב בן חיים: ״אנו רבני קהילות עדת הבוכארים בארצות הברית וקנדה מוחים בכל תוקף על התערבות אנשים זרים בניהול קהילתנו וע"י כך גורמים מחלוקת ותקלות גדולות בקרב העם. ובמיוחד, לאור העובדה שכולנו יחד בחרנו כרב הראשי את הרה"ג רבי יצחק ישראלי שליט"א אשר ידיו רב לו בהלכה ומלא וגדוש ביר"ש, אשר המתנגדים לו לא מגיעים לקרסוליו ואינם ראויים למנהיגות הקהילה. כל הנותן יד להחזיק במחלוקת עתיד ליתן את הדין אשר מבזה תלמידי חכמים ואין רפואה למכתו״.

הרב שלמה רבין, בן העדה ונצר למשפחת הדיינים 'הכהן רבין' שכיהנו בתור אבות בתי הדין עוד בבוכרה עם שושלת מפוארת, שהחלה עד בימיו של הרב פנחס הכהן רבין שנולד ב-1788 והיה דיין והרב הראשי של יהדות בוכרה וכל חבל טורקיסטן, טג'קיסטן ואוזבקיסטן וממשיכה עד ארץ הקודש, בבית הדין לעדת הספרדים בירושלים.

הרב שלמה שי' גדל בשכונת הבוכרים על ברכי סבו הרב יהודה רבין זצ"ל, שהיה הרב הראשי לעדה הבוכרית ורב בתי הכנסת 'בביוף-יששרכוף' ו'בבא תמא'.
את השכלתו רכש הרב שלמה רבין בישיבת 'קול תורה', כולל לדיינות של הרב אשר וייס וכולל 'חושן משפט' של הרב פליישמן. בנוסף, את השכלתו בתחום הדיינות החל לרכוש בכולל 'חזון עובדיה' בראשות הרב הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף ובהמשך הוא הוסמך כדיין לאחר לימודיו במכון לדיינות 'הרי פישל' בירושלים, שנחשב למכון הוותיק בארץ ללימודי דיינות עם למעלה מ-80 שנות ותק. משם יצאו גדולי הדיינים שמכהנים היום בכל הרכבי בתי הדין בארץ ובעולם.

 

תחושת שליחות עליונה וחיונית"

מנגד, אב בית הדין הגדול של קווינס, הרב פרץ שטיינברג, המוקיר ומעריך מאוד את העדה הבוכרית, כבר הכריז על כך שהוא יעבוד בשיתוף פעולה מלא וילווה באופן אישי את בית הדין הבוכרי החדש. בכדי לתת את הדחיפה למהלך, הרב שטיינברג יצטרף בשנה הראשונה להרכב הדיינים, וזאת על מנת לתת את התוקף הנדרש ולוודא שבית הדין אכן נבנה על היסודות הנכונים.

בנוסף לכך, מי שיתמוך מישראל וישמש יועץ הלכתי נוסף בסוגיות השונות, הוא הרב זבדיה כהן שליט"א, המשמש כראש אבות בתי הדין בתל אביב ואב"ד לעדה הבוכרית בישראל.

אב בית הדין הרב רבין, שהוכתר על ידי גדולי ישראל, סיפר בשיחה מיוחדת ל'אקטואליק', כי "לאור המצב שהקהילה בארה"ב נמצאת בו, היא זקוקה לבית דין סמכותי וראוי לכבודה של העדה, אני מרגיש בזה תחושת שליחות עליונה וחיונית, בנוסף לכך שאני חש ממשיך את שושלת אבותיי הקדושים שכיהנו בתפקידים דומים לאורך ההיסטוריה של יהדות בוכרה. שני הרבנים הראשיים לישראל ונשיא בית הדין הגדול היו בסוד העניין והכל נעשה בהתייעצות איתם ועם מספר דיינים בכירים. תודה רבה לאבי ומורי, הרב דוד הכהן רבין מרבני העדה בירושלים, שכל חייו ניתב אותי לעולם הדיינות והשקיע את כל הונו ומרצו שאני אכהן כדיין", אמר הרב.

המהלך יוריד דרמטית את מספר הגירושין

"ראינו הרבה מקרים בהם זוגות באו לבית הדין בכדי לריב ואחרי שעה יצאו עם גט ביד", מספר תושב ניו-יורק בן העדה ומציין כי נוצר מצב שבו קהילות אחרות נהנו מניתוח והבנת המקרים לגופם, בעוד שבני העדה הבוכרית לא תמיד קיבלו מהנה הולם וסיימו את המחלוקת שלהם בגירושין. מה גם שהדיינים בארה"ב מרוויחים לפי כמות התיקים, בניגוד לישראל, שכאן כל הדיינים הם עובדי מדינה ואת משכורתם הם מקבלים מהמדינה.
ראשי הקהילה הבוכרית בארצות הברית ובראשם הרב הראשי לעדה בארה"ב וקנדה הרב ברוך בבייב, סבורים כי המהלך יוריד דרמטית את מספר הגירושין בתוך בני הקהילה ואת התוצאות נראה בקרוב מאוד.

מנכ"ל קונגרס יהודי בוכרה, הרב יהודה בלוי, שלח את ברכתו לעמיתיו בארצות הברית וציין כי זהו יום חג לעדה הבוכרית: "כיום הקהילה שלנו מספיק גדולה ובוגרת להחליט שהגיע הזמן להקים בית דין עצמאי. כעדה עצמאית שעומדת על הרגליים, היא לא נזקקת לטובות של אף אחד והיא חיה בזכות עצמה ועם רבנים משלה".

בנוסף לכך, הרב יהודה בלוי בירך את הרב שלמה רבין על היבחרו כאב בית הדין וממשיך דרכם של שושלת אבותיו הקדושים, שכיהנו בתור אבות בתי הדין עוד בבוכרה: "זו סגירת מעגל. הרב שלמה רבין הוא דיין מומחה, שעבר את ההסמכה של הרבנות הראשית לישראל וזו בשורה גדולה לעדה הבוכרית. יחד עם הרב הראשי של העדה הבוכרית בארה"ב הרב ברוך בבייב הם יובילו ויקרבו את בני הקהילה תחת כנפי השכינה" סיכם בלוי.

וזה המכתב של הרב הראשי של העדה הבוכרית שמגבה את המינוי המדובר שמעורר מחלוקת.



צפו בתיעוד – אב"ד הקהילה הבוכרית בארה"ב וקנדה הגאוון רבי שלמה ישי הכהן רבין ורבה הראשי של העדה הבוכרית בארה"ב וקנדה הגאון רבי ברוך בבייב שליט"א בפגישות עם מרן רשכבה"ג רבי יצחק יוסף שליט"א הרב הראשי הרב הראשי חישראל ועם מרן הגאון הגדול הרב פרץ שטיינברג אב"ד וראש הרבנים של קווינס

 

18 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אני מכיר את הרב רבין אישי והוא ת"ח משכמו ומעלה

    הוא ת"ח ששקוע בלימוד הלכה למעשה והוא מונח חזק בתחום הדיינות

    יוסי |
    הגב
  2. אני לא מבין??? מה המועצת של אמריקה קובעים וזהו!!!

    הרי כל מה שזכור לי יש רב ספרדי גדול בני יורק שמו חכם יוסף רפול שליטא שהוא עוד היה החברותא של מורנו מרן הרב שלום כהן שליטא, והוא גם ידוע כמנהיג גדול וחריף ולא דופק חשבון מה רבנים מהארץ יאומרו וכו.. אז שהבוכרים ילכו עליו. כל עוד שלא רואים מיכתב ברור כשמש מחכם רפול או אחד מרבי המועצת באמריקה, כולכם סתם שטיות.

    יונתן מאלעד |
    הגב
  3. גם התגובה של "לאחר שבדקתי שוב" (שאינו יניב) היא שקר שאין כמוהו

    הרב דוד יוסף אף ביקר בבתי הספר כמו "באר הגולה" ושוחח עם התלמידים וראה במו עיניו את התלמידים שהוצאו על ידי הרב ישראלי מבתי הספר הציבוריים והועברו לשם.
    הרב יורק דם כדי להציל את הילדים שאתם מעולם לא טרחתם להציל, ובמקום לנסות להציל עוד ולתרום למאמצים, אתם מכחישים.
    פשוט לא יאמן, הרצחתם וגם ירשתם. שנים נתתם להתבוללות להשתולל בקהילה, ואחרי שעשרות רבנים, שחלקם תלמידיו של הרב ישראלי מכמעט עשרים שנה אחורה, בוחרים בו והתחילו לעשות משהו, כל מה שאתם יודעים זה להכחיש.

    . |
    הגב
  4. הטענה שנפסלו גיטין של הרב ישראלי היא שקר וכזב

    זו פשוט הוצאת דיבה שאין כמוה. לא יאמן. אקטואליק, הגיע הזמן שתסננו תגובות או שמישהו עוד יתבע אתכם דיבה.

    . |
    הגב
  5. בתי דין בישראל פסלו לאחרונה כמה גיטים של הרב ישראלי

    כנראה שגאון גדול הוא לא…

    אני יודע על פסילת גיטים שנערכו על ידו על ידי בית הדין הרבני בישראל, מהלך שנעשה בגיבוי החכתי הכי גבוהה לאור השגיאות הבלתי הפיכות שהיו בהם.

    תחפשו לכם מישהו שגם יודע ללמוד, לא רק לדבר יפה

    ספרא דדיינא |
    הגב
  6. מנהיגים מעדות אחרות

    אשמח שתביא דוגמא מר יניב איזה עדה מינתה לעצמה רב ראשי מעדה אחרת.
    לתימנים יש רב ראשי לא תימני?
    לגיאורגים יש רב ראשי לא גיאורגי?
    על איזה עדה אתה מדבר?

    כשאתה משקר תנסה לשקר בדבר שאינו ידוע לכלל כי מילתא דעבידי לגילויי אינשי לא שקרי

    דוד יונייב |
    הגב
  7. לאחר שבדקתי שוב אני מבקש למחוק את תגובתי

    בדקתי ומצאתי ששום ילד בוכרי לא יצא על ידי הרב דוד יוסף או הרב ישראלי או אילן מאירוב או מלכיאל יוסופוב מבית ספר ממשלתי לבית ספר חרדי.

    מאד הצטערתי להבין שהאנשים הללו תפסו טרמפ על מה שעושים מוסדות החינוך המפוארים של קווינס גמנסיה ואוטופיה שהשקיעו עשרות מליוני דולרים בהוצאת ילדים ממיסדות ממשלתיים לבתי ספר דתיים, והנה לםי מה שנאמר לי באו קבוצת הרמאים בראשותו של אילן מאירוב וגיסה על פעילות זו כספים לעצמה, ואף הוציאו מהאדמור הצדיק מקאלוב סכומי כסף נכבדים עבור פעילות שהם כלל לא עשו.

    התברר לי שבעוד שהם מספרים על בניני ענק שמשמשים לפעילותם יש לאילן מאירוב בסך הכל משרדון בבניין לא לו, וכל פעילותו ממונת על ידי האשכנזים וולפסון.

    אז אני מבקש למחוק את ההטעיה הזאת.

    יניב |
    הגב
  8. יש כאן תגובות מבזות כלפי רבנים גדולי תורה ועל כך אני מוחה

    הצורה בה אתם מגיבים כלפי הרב דוד יוסף והרב יצחק ישראלי מראה לאלו פסים ירדתם.

    בוודאי כאשר בכתבה מצוטט מנכל קונגרס יהודי בוכרה שמתהדר בזה ש"סוף סוף יהיה לעדתנו בי"ד משלה שמכיר את המנטליות.." ועוד כל מיני גיבובי דברים…
    מה לעשות ששמו של האיש הוא : יהודה בלוי… מאיזה עדה? לא צריך לומר…
    גם הרב פרץ שטיינברג הוא… אשכנזי שהוציא גם מכתב בכתב ידו שרימיתם אותו…
    גם הרב זבדיה כהן שבשמו אתם מתפארים הוא בכלל פרסי…. וגם הוא הוציא מכתב שאין לו כל קשר לדברים הללו…

    מאז ומעולם היה נהוג בקהילות ישראל להביא רב גדול מבחוץ בעל שיעור קומה שישמש כרב פוסק כפי שנהגו עיקר קהילות הבוכרים בארה"ב וקנדה שלקחו להם לרב את הגאון הגדול הרב ישראלי!
    בל ילינו אלו שמנסים להציג מצג שווא כאילו הרב דוד יוסף כביכול דוחף את עצמו לענייני קהילתם בה בשעה שכל מה שהם יודעים לעשות זה ללכת ולהצטלם עם רבנים ספרדים ואשכנזים שכל קשר בינם לבין יהדות בוכרה הינו מקרי בהחלט. כולל הראשל"צ הרב יצחק יוסף שגם הוא הוציא מכתב שאינו מתערב מאחר והטעו אותו…

    דוקא לרב דוד יוסף ישנו קשר עמוק ורב שנים לקהילה הבוכרית. בבית מדרשו של הרב דוד יוסף ביחוה דעת היה כולל לאברכים בוכרים שיצאו אח"כ לשמש ברבנות בארץ ובעולם בשיתוף עם הרב דוד ניסנוף ע"ה.

    הרב דוד יוסף שנוסע הרבה ברחבי העולם לצורך החזקת מוסדותיו מגיע בכל פעם שהוא בניו יורק לקהילה הבוכרית בקווינס כדי למסור שיעורים ולהרבות חיזוק לתורה כדרכו של אביו.
    בהנהגתו הועברו בשלוש השנים האחרונות למעלה משש מאות ילדים יהודים מבתי הספר של הממשלה לבתי ספר יהודיים.
    הקהילה הבוכארית חייבת לו הרבה.
    לפני כשנה הגיע הרב לכנס בו השתתפו כאלפיים מבני העדה הבוכרית!

    ועוד דבר, לכל מי שלא מתבייש לקרוא לרב דוד יוסף חמום מוח שיחשוב טוב טוב באיזה שם הוא מתכוון לכנות את מרן מלכא זצוק"ל שהיה מתבטא במילים קשות מאד כנגד אנשים שאינם עושים מעשים עפ"י התורה.
    מעניין גם באיזה שם יכנה את הרב יצחק יוסף שתוקף במילים קשות את מתנגדיו.

    סוף דבר הכל נשמע שיושבת כת קטנה של אנשים בראשות בביב ורבין ובלוי ואנשיהם ומנסה לזרוע מחלוקת שסוף סוף נרשמת בה התעוררות והתחזקות. משום מה האתר כאן שמע ופרסם את דבריהם ללא שבדק באמת את הדברים הניתנים לבדיקה. חבל!

    וה' יתברך יצילנו מהמפריעים ומהמלעיזים על גדולי התורה ויעזרנו על דבר כבוד שמו להמשיך ולהגדיל תורה ולהאדירה אמן!!!

    יניב |
    הגב
  9. הרב ישראלי לא בוכרי ואין לו קשר לבוכרים

    הרב ישראלי לא קשור לקהילה הבוכרית אין לו בית כנסת משלו ולפי מה שמספרים הבוכרים הוא מגיע לבוכרים רק להצטלם תמורת תשלום לכל תמונה…

    לא יודע אם זה נכון אבל מה שבטוח שהוא חא מבין כלום ולא מכיר כלום על העדה הבוכרית או על המנהגים שלהם.

    גם בגדול הדור החכם השלם הרב הראשי יצחק יוסף שליט"א הוא מזלזל ובכל גדולי ישראל וחושב שהוא ענק כמו הרמבם…

    פשט רגל בכולל בביתר ועזב את הארץ וגם כאן בארהב כשל כל ימיו בפתיחת כוללים ויותר סגר כוללים מאשר פתח…

    חבל שאת משענתו הרצוצה בונה כעת על מחלוקת למען בצכ כסף בריב לא לו ולא לעדתו

    מולה שמחו אלישוב |
    הגב
  10. הרב דוד יוסף שליט"א

    הרב דוד יוסף אכן גאון גדול אולם ידוע לכל מכיריו כחמום מח, מדובר באדם גדול שעצביו רופפים ובקלות נגרר למדון ומריבה.

    אם לא היה בן לענק שבענקים גדול ישראל רבנו עובדיה יוסף זצ"ל וגדל בביתו, בטח היה מסתבך כל ימיו בקטטות ומריבות השם ישמרנו.

    מה פחות שישלח ידיו במריבות כן יטב לבריאותו ולסובבים אותו.

    בוודאי שאינו מגדולי ישראל וגאונתו הגדולה היא נס בזכות אביו הקדוש, לא פחות.

    איציק אביטבול |
    הגב
  11. גדול הדור של העדה הבוכרית הוא הרב הראשי לעדה הבוכרית

    כל עדה וגדולי התורה שלה, לא יעחה על הדעת שהרב דוד יוסף שהינו עיראקי יתעבר על ריב לא לו ולא לעדתו.

    כנל הרב אליהו בן חיים שהינו בכלל פרסי.

    והרב ישראלי שהוא בכלל טורקי.

    מה לכל אלו ולעדנו המופלאה? מה להם ומי להם פה, לכו לכם איש לעדתו והרבו חיל ופרנסה טובה על חשבון בני עדתכם.

    עדת הבוכרים עדה גאה המתכבדת במיטב בניה שהם רבנים משכמם ומעלה ולא זקוקה ללגיון זרים.

    העדה הבוכרית היא עדה ללא מריבות שכולם מדברים בה עם כולם ומגיעים לשמחות ולאבל של כולם, ולא ניתן לקבוצת חונדולים לבוא ולהרוס עדה כה מפוארת ומאוחדת למען אינטרסיים כספיים זולים.

    ולאחי בני עדתי אני אומר: אתם שלום, ביתכם שלום וכל אשר לכם שלום.

    שמעון יוסופוב |
    הגב
  12. הרב דוד יוסף הוא בהחלט מגדולי ישראל כפי שסמכו עליו מרן זצוק"ל והרב אלישיב זצוק"ל

    חכם שלום התבטא עליו פעמים רבות שהוא העתיד.
    על גדלותו בתורה אין חולק כפי שנראה בספריו הכבירים הלכה ברורה.
    זה לא משנה אם אני בוכרי או לא אבל כמי שמכיר את העניין הרב דוד יוסף אין לו כאן שום טובת הנאה ולהיפך, רק צער וסבל נגרם לו מהסיפור הזה, אבל כאביו מרן זצוק"ל הוא לא נרתע וניצב איתן לימין האמת ולמען הצלת יהודים מהתבוללות!!!
    האנשים הללו שיוצאים נגדו פועלים נגד הרב יצחק ישראלי הרב האמיתי של העדה הבוכארית בארה"ב שהוא גאון עצום, ולא נרתעים מלנקוט באמצעים פסולים כולל הפצת שמועות בקווינס בשם הרב דוד יוסף ועוד רבנים שכביכול הם איתם.
    בנוסף הם משתמשים בשמו של הרב זבדיה כהן ראב"ד ת"א שהינו תלמידו המובהק של הרב דוד יוסף שכביכול הוא זה שעומד מאחורי ביה"ד בשעה שהוא מכחיש כל קשר ואף כתב מכתב לרבנים בקווינס שאין לו כל קשר לאנשים אלו.
    לא נותר אלא להתפלל שהקב"ה יכניס בינה בקוקודי האנשים הללו שיבינו שבענייני קירוב אין מה לעשות מחלוקת ולצערנו יש מספיק עבודה לכולם.
    שיעבדו במקום להלחם!!!

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  13. דרעי ואחיו מנסים לשלוט גם בחו"ל ?????

    משפחת בצע וכבוד

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  14. תגובה ל 1. סליחה אבל הרב דוד יוסף לא אחד מגדולי הדור.

    הןא תלמיד חכם נכון. אבל גדול הדור?? רןאים שאתה או בוכרי טמבל תמים או בעל תשובה

    משה |
    הגב
  15. שלמה רבין הינו אדם שיוצא נגד גדולי ישראל ובראשם הגאון רבי דוד יוסף שליט"א

    מדובר בכתבה מגמתית שמשנה את כל העובדות והמציאות ומפארת ומרוממת קומץ חבדניקים שמנסים להשתלט על העדה הבוכארית בקווינס כולל הפרעה לפעולות קירוב של הצלת נפשות מהתבוללות ח"ו!!!

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  16. אמת סליחה ומחילה זה מישהו אחר.

    סליחה זה אדם אחר בעל שם דומה. והוא רחום יכפר עוין

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  17. הגאון רבי שלמה ישי הכהן רבין שליט"א

    הרב שלמה רבין שליט"א הוא מבכירי עורכי המבחנים של הרבנות הראשית לישראל לרבני הערים ולדיינים, גאון אמיתי…

    זכיתי להכיר את הרב באופן אישי מדובר בדיין מבריק, כל ראשי מערכת בתי הדין בישראל מעריכים איתו ונמצאים איתו בקשר מתמיד.

    מגיב 1 התבלבלת עם קרוב משפחה בעל שם דומה שמוכר לי גם… אבל גם הוא בחור רציני ונעים הליכות, חבל שמיהרת לרייר לשון הרע ורכילות ועוד בימי ספירת העומר בהם מתו כפשוטו אלו שלא נהגו זה בזה..

    ארקדי מוסיוב |
    הגב
  18. שלמה רבין

    שלמה רבין משגיח כשרות בשבת בבית מלון ממילא ירושלים אב בין בדין. הצחקתם אותנו. הבחור שההצלחה הגדולה שלו זה שהוא הצליח לריב עם כל עובדי המלון.והתנהגות קלוקלת . הוא אב בית דין ,,,??????

    יומני. |
    הגב