"תחזור בגלגול של פרה": סערת ההתבטאות של הח"כ האתיופי, דרעי מבהיר

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי פרסם היום (שלישי) תגובה לסערה תקשורתית שקמה בעקבות התבטאות ישנה של הרב ברוך גזהיי, המיועד להיכנס לתפקיד חבר כנסת, בעקבות אישורו הסופי של החוק הנורווגי

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי פרסם היום (שלישי) תגובה לסערה תקשורתית שקמה בעקבות התבטאות ישנה של הרב ברוך גזהיי, המיועד להיכנס לתפקיד חבר כנסת, בעקבות אישורו הסופי של החוק הנורווגי.

לדבריו של השר דרעי: "שוחחתי עם הרב ברוך גזהיי, לגבי הדברים שאמר בסרטון. הרב אמר לי כי מדובר בכמה משפטים שהוצאו מהקשרם מתוך שיעור של שעתיים בפני תלמידיו לפני כארבע שנים".

דרעי הוסיף בתגובתו לתקשורת כי "הבהרתי לו שדברים אלה אינם מקובלים ואינם מייצגים את תנועת שס והרב גזהיי הבין זאת".

ההתבטאות של הרב גזהיי מתייחסת לנושא הצניעות ומעלתה ועיתונאים שונים בתקשורת הכללית עוררו בעקבותיה סערה תקשורתית בניסיון לצבוע את הח"כ המיועד באור שלילי.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. רב עאלק

    והפילוסוף שמעון אזולאי המדהים כותב:

    פילוסופיה (של הכוסברה) לשבת
    השבוע עלתה לי דמותה של אימא טורחת בערב שישי. זה היה כששמעתי וראיתי את אוסף השטויות שאמרו רבנים שונים על ההשפעה ה"מפליאה" שיש לנשים בנידה על עלים וצמחים. הם עמדו מול קהל גדול וסיפרו בשכנוע שברגע שהן נוגעות בעלים צמחים, הם נובלים. ואני מיד חשבתי על אימא, וחשבתי על אשתי ועל האחיות שלי, שנגעו ונוגעות יומיום בעלים ובצמחים, בפטרוזיליה ובכוסברה, בעגבניות ובמלפפונים, ושבדרך נס הם מעולם לא נבלו. כנראה שכשהן צריכות לבשל ולנקות לגברים, החוקים מפסיקים לעבוד.
    ומה שעצבן אותי יותר מהכול הם לא דברי ההבל האלה, אלא השתיקה של קהל המאזינים שלהם, שלרגע לא העלו בדעתם את בנותיהם, אחיותיהם ואמותיהם. ואני לא מדבר רק על כבודן האבוד, אלא על היעדר חוש ביקורת בסיסי. קבלה מוחלטת של מה שנאמר ללא רגע של ספקנות. בורות שמאפשרת לשמוע טענה מטופשת כזו ולהמשיך כאילו כלום. הם לרגע לא נזכרו באלפי הפעמים שראו את הנשים בחייהן מבשלות ונוגעות, בעוד סלט הירקות המשיך להיות טרי על השולחן.
    וכאן נמצאת התרופה לכמות השטויות האינסופית שחופש הביטוי מביא אתו. וזה לא קשור רק לעולם הדתי – בורים וכסילים יש בכל קהילה. חופש הביטוי הוא מוחלט קריטי, והדרך לשמור אותו היא חופש המחשבה והביקורת של מי שמקשיב. לעולם לא תהיה דרך טובה לסנן ולצנזר את הגיוון והשפע של הידע האנושי והביטוי האנושי. אסור שתהיה. הצנזורה היחידה היא הספקנות וההפרכה של מי שמקשיב, אחרת אפשר למכור לך כל שטות, כולל הטומאה המאגית של אימא שלך.
    וזה קשור לכמה למדת וכמה אתה מוכן ללמוד. לא סתם סיסמת הנאורות היא "העז לדעת" – האומץ של הספקנות מתחיל מידע. וכל מי שהקשיב לדברי ההבל האלה ושתק, הוא גם בור וגם פחדן.
    ועכשיו, נלך לקבל את השבת. בלי כוסברה טרייה, הדגים של שבת לא שווים כלום.
    שבת שלום

    חנה |
    הגב