טיפים לאפיית עוגת גבינה מושלמת, ומתכון של הגב' נחמה ריבלין

מה לא נאמר על עוגות גבינה, כל שנה לקראת שבועות מתחיל המרוץ אחרי עוגת הגבינה המוצלחת ביותר, הטעימה ביותר, הגבוהה ביותר ו… עדין אני לא מצליחה להבין מה הסוד סביב ההילה של עוגות הגבינה? רגע לפני שניגשים לעבודה מצרפת לכן כמה טיפים קטנים שימנעו קריסות מיותרות ועוגמת נפש, ואל תשכחו לקשט בפירות העונה

תגידו צ'יז! לעוגות הגבינה יש מעין הילה סביבן. וכולם מנסים לחשוף את סודות הכנתן ולגלות מהו המתכון הטוב ביותר לקבלת עוגת גבינה מוצלחת ויפה, זו שתהיה גבוהה כמו אלו שבחלונות הראווה בקונדיטוריה.

מה לא אמרו לנו על אפייה נכונה של עוגת גבינה, לחמם את התנור, לאפות בתבנית תחתונה מלאה מים, לאפות בחום גבוה 10 דקות, לפתוח את התנור ולהנמיך את החום. הכל נאמר, אבל לא מעט פעמים אחרי כל ההשקעה, בשניה שהוצאתם את העוגה מהתנור, בום טראח, נפלה!

כל שנה, לפני חג השבועות, קשה לי להחליט איזו עוגת גבינה להכין. המבחר מדהים, השילובים והעיצובים מפתיעים אותי כל פעם מחדש, והכי חשוב כדי לשדרג את העוגה, קשטו אותה במה ואיך שבא לכן, מפירות העונה ועד שוקולדים.

טיפים לאפיית עוגת גבינה מוצלחת 

חשוב להקפיד שהגבינות והביצים יהיו בטמפרטורת החדר. גבינות קרות יוצרות גושים ואויר שגורם לעוגות להיסדק באפייה.

מומלץ להוציא את הגבינות השמנות כשעה לפני האפייה מהמקרר, ואת הגבינות הרזות כחצי שעה לפני.

את העוגה אופים בחום נמוך ובזמן ממושך יחסית. נניח חום של 140 מעלות ושעה וחצי אפיה, שבמהלכה לא פותחים את דלת התנור. בצורה הזו העוגה תעלה יפה ותישאר גבוהה. גם אם העוגה נראית מעט רוטטת לאחר הזמן הזה, יש להוציאה מהתנור. היא תתייצב בהמשך הקירור.

קורנפלור. חובה בעוגות גבינה כי הוא סופח את הנוזלים של הגבינות ודואג שהעוגה תצא יציבה אבל רכה.

כמות הנוזלים בעוגת גבינה רבה, לכן כדי שהעוגה תתפח באפייה חשוב ליצור פס גבוה יותר של דופן התבנית. ולפעמים כדאי להיעזר בנייר אפייה, כדי לאפשר לבלילה לעלות בלי להישפך החוצה.

חשוב מאוד לצנן את העוגה בטמפרטורת החדר לפני שמכניסים למקרר. הצינון האיטי מאפשר לה להירגע, ובעיקר לנוזלים להתייצב ולהיספג בלי לברוח החוצה.

אחרי שעה של אפייה העוגה צריכה להיות יציבה אבל מעט רוטטת במרכז. אל תאפו יותר מדי את העוגה שלא תצא יבשה. לכן אל תפחדו להוציא מהתנור גם אם היא מעט זזה (במרכז).

10 דקות אחרי שהעגה יוצאת מהתנור, מומלץ להעביר סכין קטנה בדופן העוגה כדי לאפשר לה לרדת למטה בצורה שווה.

עוגת גבינה של הגב' נחמה ריבלין 

מצרכים:

2 קופסאות גבינה 9%

1 שמנת חמוצה

1 כוס סוכר

4 ביצים מופרדות

2 כפיות תמצית ונל

2 כפות קמח תפוחי אדמה

לציפוי:

1 שמנת מתוקה

2 כפיות סוכר

הוראות הכנה:

לבחוש במיקסר את הגבינה, השמנת, הסוכר, תמצית הוניל, קמח תפוחי אדמה והחלמונים, להקציף את החלבונים, לערבב בזהירות את שתי התערובות ולאפות בתבנית פיירקס משומנת במשך כשעה בחום בינוני. כשהעוגה מתקררת, להקציף את השמנת והסוכר, לצפות ולשמור במקרר.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. עוגת גבינה של נחמה ריבלין

    ברשימת מצרכים לא מופיע ביצים. ובהוראות הכנה כן..אם כן. כמה ביצים?

    פופו |
    הגב