ספק רב אם שנת הלימודים תיפתח במועד

"ייתכן שכיתות ד' ומעלה לא יחזרו לבתי הספר ב-1 בספטמבר"

שבועיים בדיוק לפני החזרה החלקית ללימודים תחת שגרת הקורונה, והמשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו, מזהיר כי מצב התחלואה בארץ "דינמי" ואמר שלקראת 1 בספטמבר יתקיים דיון נוסף בין שר הבריאות יולי אדלשטיין לשר החינוך יואב גלנט – שרק בו יוחלט אם המערכת תיפתח לפי המתווה שהוצג לציבור, או תחת שינויים כלשהם.

גרוטו השתתף בדיון בועדת הכנסת על רקע ביקורת שהוטחה במשרד הבריאות ולפיה ההנחיות שלו לא מתיישבות עם המציאות בבתי הספר בישראל.

לדבריו של גרוטו:

"לו מחר הייתה נפתחת שנת הלימודים, היא הייתה נפתחת, אבל בגלל שהמצב דינמי – אנחנו לא ב-200 חולים, אנחנו ב-1,600 חולים בממוצע – אז גם קפיצה קטנה ביותר יכולה לגרום לשינוי כזה שיביא לעומס בבתי החולים".

עוד הוסיף פרופ' גרוטו:

"אנחנו עובדים על מסמך הנחיות, נושא חשוב הוא אוורור. לפתוח בכיתה חלון או שניים כדי שזה יתאים לבתי הספר,אנחנו לא יודעים לאמוד את מידת ההשפעה, אבל אין ספק שישיבה בחלל סגור בצפיפות לא מאפשרת לשמור על שני מטר".

לדבריו של גרוטו, מספר אנשי מקצוע ובהם פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, חוששים מלפתוח את כיתות ז' עד י"ב מכיוון שהן מהוות מקור הדבקה מרכזי. לפי המתווה הקיים.

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון מהליכוד, השתתפה בדיון ואמרה:

"היום בבוקר שמעתי אדם שהביאו אותו לייעץ לקבינט, הוא אמר שאם לא יהיה סגר – לא היום, אתמול – כולנו נמות. שימו לב לרף ההפחדה. אני לא בקיצוניות הזו, אנחנו רוצים לבחון את הנתונים תוך כדי שמסתכלים עליהם בעיניים נקיות".

גרוטו השיב:

"אף מדינה לא יודעת איפה בדיוק הייתה ההדבקה, אני לא יודע אם ילדים בג'-ד' נדבקו בבית הספר, נדבקו עשרות ומאות ילדים, אנחנו עושים ניהול סיכונים. זה על בסיס נתונים שככל שעולה הגיל כך עולה רמת ההדבקה, אלה הנתונים וזה הידע האישי שלי".

לעומתם,יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, היתה עם ביקורת נחרצת נגד הנעשה:

"המנהלים קיבלו מתווה, הם התחילו להתכונן אליו אבל יד ימין לא יודעת מה אומרת יד שמאל. המתווה ברור ואז באים המפקחים והופכים הכול, אומרים לנו לפצל כיתות אבל כן לעשות טקסים. תתחברו, הצגתם מתווה, אי אפשר שהמפקחים יטרללו את המנהלים".

לסיכום דבריה אמרה:

"צריך לתת פתרונות, אנחנו לא נסכן את עובדי ההוראה ואת התלמידים".

רק אמש אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי:

"ייתכן שכיתות ד' ומעלה לא יחזרו לבתי הספר ב-1 בספטמבר. אנחנו דנים יחד עם הפרויקטור פרופ' רוני גמזו ואנחנו רוצים שהשנה תיפתח כרגיל. זה תלוי בשיעור התחלואה וההדבקות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *