סקר 'בשבע': על סמוטריץ' להנהיג את 'הבית היהודי'

סקר עיתון "בשבע" מעניק יתרון קל בתמיכה ל"ימין החדש" בקרב המגזר הדתי לאומי. 48% אומרים שצירוף 'יחד' לרשימת הציונות הדתית, תגביר את הסיכוי לתמיכה שלהם ברשימת 'הבית היהודי'

סקר מכון "מאגר מוחות" המתפרסם הבוקר (חמישי) בעיתון "בשבע" בוחן את השפעת המפץ הימני על העמדות הפוליטיות של המגזר הדתי לאומי.

בתשובה לשאלה "למי אתה מתכוון להצביע בבחירות הקרובות לכנסת? השיבו 22.6 אחוזים כי יצביעו לליכוד, 16.2 אחוזים כי יצביעו למפלגת הימין החדש, 14.4 אחוזים השיבו כי יצביעו לרשימת הציונות הדתית (הרשימה המשותפת לבית היהודי והאיחוד הלאומי), 4.4 אחוז השיבו שיצביעו למפלגת עוצמה לישראל, 4.2 אחוזים השיבו שיצביעו לש"ס, 3.2 אחוזים יצביעו למפלגת יחד של אלי ישי, 2.8 אחוזים יצביעו ליהדות התורה.

לצד זאת, קיים פער גדול בביטחון בתשובה למי תצביע בין המפלגות המובילות במגזר. הנשאלים התבקשו לדרג את רמת הביטחון בתשובתם מ-1 (הכי נמוך) ל-10 (הכי גבוה). המשיבים שיצביעו ליכוד הביעו רמת ביטחון ממוצעת בתשובתם של 8.08, המשיבים שהשיבו כי יצביעו ל"רשימת הציונות הדתית (הבית היהודי והאיחוד הלאומי)" הביעו רמת ביטחון ממוצעת של 7.3, ואילו המשיבים שענו כי יצביעו למפלגת הימין החדש הביעו רמת ביטחון ממוצעת של 3.92 בלבד.

הנסקרים שהשיבו כי יצביעו לרשימת הציונות הדתית נשאלו בהמשך גם "מי לדעתך צריך לעמוד בראש רשימת הציונות הדתית"? השאלה היתה פתוחה ולנשאלים לא הוצעו תשובות אפשריות. 54 אחוז השיבו – בצלאל סמוטריץ', 14 אחוז השיבו – אורי אריאל, 9 אחוז השיבו – אלי בן דהן, 7 אחוז השיבו – נפתלי בנט, 5 אחוז השיבו – הרב דרוקמן, עוד 5 אחוז השיבו – מוטי יוגב, 2 אחוז השיבו – בועז העצני ושיעור דומה תמך במרים פרץ ובסיון רהב מאיר.

יצוין עוד, כי בסקר 48% אומרים שצירוף 'יחד' לרשימת הציונות הדתית, תגביר את הסיכוי לתמיכה שלהם ברשימת 'הבית היהודי'.

הסקר נערך השבוע באופן אינטרנטי על ידי מאגר מוחות – מכון מחקר ויעוץ בינתחומי בע"מ בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ, בקרב מדגם אקראי הסתברותי של 502 משיבים, המהווה מדגם מייצג של הציבור הדתי לאומי בישראל.

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ילאהה חברים בלי חוכמות אחדות ומהר !!

    אלי ישי לפי הסקרים שווה שני מנדטים לעת עתה לפני שהתחלנו בעבודה האמיתית הבית היהודי מתנדנד ע"פ הסקרים על גבול אחוז החסימה וכמובן עוצמה יהודית עם ברוך מרזל ילאההה חברים תשתפו פעולה וה' יהיה בעזרכם אחדות אחדות אחדות .!!!!!!!!!

    רצון העם . |
    הגב