סקר: מחצית ממצביעי הליכוד מעדיפים ממשלת אחדות בראשות גנץ על פני בחירות

מחצית ממצביעי הליכוד יעדיפו ממשלת אחדות בראשות גנץ על פני בחירות שלישיות – כך עולה מסקר עמדות הציבור שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה.

מחצית ממצביעי הליכוד יעדיפו ממשלת אחדות בראשות גנץ על פני בחירות שלישיות – כך עולה מסקר עמדות הציבור שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה.

על פי הסקר, שנראה מפורך לעומת מה שחשובים בליכוד, כ-60% מהיהודים מעדיפים ממשלת אחדות על פני בחירות נוספות, אך בקרב האוכלוסייה הערבית, שם ממשלת אחדות היא האופציה האחרונה בסדר העדיפויות – אחרי ממשלת מיעוט ואחרי בחירות שלישיות.

מנתוני מדד הקול הישראלי החודשי של מרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה המתפרסם היום (א'), עולה כי רוב היהודים (60%) מעדיפים ממשלת אחדות, בקרב הערבים העדפה זו שלישית אחרי בחירות חוזרות או הקמת ממשלת מיעוט. ההבדלים במידת התמיכה בממשלת אחדות לפי מחנה פוליטי הם קטנים, ומדובר תמיד ברוב: 64.5% במרכז, 60% בימין ו-57% בשמאל. מעבר לכך, בעוד שבשמאל ובמרכז ההעדפה השנייה היא ממשלת מיעוט (20% ו- 16% בהתאמה) הרי שבימין ההעדפה השנייה היא בחירות חוזרות (20%).

על רקע המגעים להרכבת ממשלה – 92.5% מבוחרי העבודה-גשר, 86% ממצביעי המחנה הדמוקרטי, 75% מבוחרי הרשימה המשותפת ו-67% ממצביעי ישראל ביתנו תומכים בכניסת מפלגותיהם לקואליציה בראשות גנץ. כך גם 49% ממצביעי ימינה ו-48% ממצביעי הליכוד. רק מיעוט קטן בקרב מצביעי המפלגות החרדיות מעוניינים בכך- 32% ממצביעי ש"ס ו-29% ממצביעי יהדות התורה.

מפלגת אווירה?
הציבור הישראלי חצוי בשאלה האם מפלגת כחול לבן תישאר מאוחדת אם בני גנץ לא יצליח להרכיב ממשלה. 40% סבורים שהסיכויים לכך שתישאר מפלגה אחת גדולים, לעומת 40% הסבורים שתתפרק. נתון זה מעניין בעיקר לאור תוצאות סקר שנערך לאחר הבחירות באפריל 2019, בו הרוב (55%) העריכו שהמפלגה לא תשרוד. כלומר יש שיפור בהערכת תוחלת החיים של המפלגה החדשה.

יחסי ישראל-ארה"ב:
כמחצית מהציבור הישראלי (50.5%) סבורים כי ביטחון ישראל אינו מהווה שיקול מרכזי של הנשיא טראמפ בעת גיבוש מדיניות החוץ האמריקנית, שעה שרק 35.5% מרגישים שנשיא ארצות הברית מחויב לביטחונה של ישראל כשיקול מדיני עיקרי. נתון זה מבטא ירידה לעומת סקר קודם (מאי 2017) אז רוב (54%) מהישראלים ציינו כי ביטחון ישראל מהווה שיקול מרכזי במדיניות החוץ של הנשיא טראמפ.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *