סקר "מעריב" גילה: הימין יתחזק ל-68 מנדטים

סקר שנערך עבור "מעריב" גילה כי לו הבחירות לכנסת ה־22 היו נערכות היום, היה גוש הימין מתחזק ל־68 מנדטים. כחול לבן נחלשת במנדט

סקר שנערך אמש עבור "מעריב" מעלה כי לו הבחירות לכנסת ה־22 היו נערכות היום, היה גוש הימין מתחזק ל־68 מנדטים לעומת 65 בבחירות שנערכו לפני חודש וחצי.

על פי הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, בבחירות חדשות היה הליכוד בראשות נתניהו שומר על כוחו – 35 מנדטים, ואילו כחול לבן בראשות גנץ הייתה נחלשת במנדט – 34 מנדטים.

הסקר מעלה עוד כי במקרה של בחירות חדשות, שתי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, היו שומרות על כוחן – 8 מנדטים כל אחת. חד"ש־תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי מתחזקת בסקר ועולה מ־6 מנדטים כיום ל־7 מנדטים. העבודה בראשות אבי גבאי לא מצליחה להתאושש ונותרת עם 6 מנדטים בלבד.

לעומת זאת, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, מחולל המשבר הקואליציוני הנוכחי בשל עמדתו העיקשת לאשר את חוק הגיוס כפי שאושר בקריאה ראשונה, עולה מ־5 ל־6 מנדטים. גם איחוד מפלגות הימין בראשות בצלאל סמוטריץ' עולה בסקר ל־6 מנדטים לעומת 5 בבחירות האחרונות.

מפלגת השמאל מרצ בראשות תמר זנדברג מתחזקת בסקר במנדט אחד ועולה ל־5 מנדטים. ההפתעה הפעם היא כניסתה לכנסת של מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד (שמגיעה בסקר ל־5 מנדטים).

שתי מפלגות קורסות בסקר: כולנו בראשות משה כחלון ורע"ם־בל"ד, שכל אחת מהן קיבלה בבחירות האחרונות ארבעה מנדטים. אם ייערכו בחירות חדשות, הן צפויות להישאר מתחת לאחוז החסימה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *