עדות מבפנים: הנהגותיו הפלאיות של שר התורה כשנחלש מהקורונה

באותם ימים של חולשה, כאשר נכדו נאמן הבית הרה"ג ר' יעקב קניבסקי שליט"א, שאלו: "סבא רוצה משהו?" אמר לו רבינו שליט"א כמה פעמים: "אני רוצה גמרא, רוצה גמרא, רוצה גמרא!"

הרה"ג רבי גדליה הוניגסברג שליט"א רב קהילת 'שונה הלכות' בני ברק מספר על מה שזכה לראות אצל מרן שר התורה שליט"א בתקופה האחרונה כאשר נחלש בשל נגיף הקורונה.

בתקופה האחרונה העתיר כל בית ישראל לרפואתו השלמה של רבן של ישראל שליט"א עת שנדבק בנגיף הקורונה, וב"ה בחסדי שמים עצומים ונפלאים זכינו לראות כיצד גם בימי ההדבקה רבינו שליט"א המשיך בשגרת יומו בחוק לימודיו והשלמת סדרי 'חובותיו' בכל מכמני התורה, חרף החולשה שאחזה בו.

הייתה זו הזדמנות נפלאה בשבילי לראות דברים מיוחדים עליהם מקפיד רבינו שליט"א בכל מאודו אף בחולשה גדולה.

לדוגמא, בסעודות שבת מרן שליט"א מהדר ומאוד דואג על כך שיהיה זימון של עשרה אנשים, עם כוס של יין ועם כל ההידור. גם כאשר בקושי אכל בסעודה, על דבר אחד לא ויתר ושאל שלוש פעמים בסעודה: "יש פה מנין של זימון?" אדם ללא כח, אך זה מה שהטריד את מנוחתו.

פרט נוסף ששמתי לב: כל חייו מקפיד רבינו לישון על הצד, כפי שנפסק להלכה. כאשר נשכב לנוח בחולשה גדולה וסייעתי בעדו, אך כפי הנראה לא היה זה על הצד ממש, הזדעזע רבינו שליט"א וביקש ממני בבהלה לסייע לו לנוח על הצד.

באותם ימים של חולשה, כאשר נכדו נאמן הבית הרה"ג ר' יעקב קניבסקי שליט"א, שאלו: "סבא רוצה משהו?" אמר לו רבינו שליט"א כמה פעמים: "אני רוצה גמרא, רוצה גמרא, רוצה גמרא!".

אדם נבחן בזמן החולשה שלו, כשמעיקר הדין אף אינו מחויב לנהוג בהידורים, ואילו אצל רבינו בגילו המופלג וגם בימי החולשה שעברו עליו, כמה דקדוק הלכה ראינו באופן שזה לא יאומן ולא ישוער.

פעם אחת כשלקחו ממנו בדיקת דם ולאחר מכן הלך ליטול ידיו, הבחין בטיפת דם על ידו שאף אחד כלל אינו שם לב לכך ושאל: "הרי יש כאן חציצה".

כסדר, אנו זוכים לראות דברים שאנו כלל לא שמים לב אליהם, אך אצל רבינו שליט"א דקדוק ההלכה, הלימודים שלו, גם כשהיה חלש ומיוסר, כה הקפיד עליהם. כל הזמן דיבר רק על הגמרא ולא וויתר על קוצו של יו"ד בהלכה. הדברים הללו יכולים לחזק מאוד כל אדם ואדם כשהוא בתוקפו.

לפני מספר שנים כאשר אושפז רבינו שליט"א במרכז הרפואי מעיני הישועה, תוך רגע אחד נהפך חדרו של רבינו לספריה של בבלי וירושלמי וכו'. הגיע מנהל המחלקה ושאל מה זה הדבר הזה, זו מחלקת טיפול נמרץ. אמרו לו, אם רבינו שליט"א כאן, זה חלק ממנו, לא שייך כלל להפריד את הספרים ממנו. כל מקום שהולך בית מדרשו עמו.

כמה הדברים הללו מחייבים כל אחד מאתנו. בכל פעם שהיו באים לקחת דם מרבינו שליט"א, כאשר רק החלו להרים את שרוול החולצה עצר רבינו שליט"א ושאל אם זה לא יפריע לתפילין. השאלה הראשונה כשנוגעים לו ביד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *