ועדת הכספים אישרה: תוקם קרן הלוואות לעסקים גדולים בהיקף של 6 מיליארד ₪

לצורך סיוע לעסקים גדולים בעלי מחזור של 200 מיליון ₪ ומעלה

במסגרת משבר הקורונה, אישרה הוועדה הקצאת ערבות מדינה בהיקף של 720 מיליון ₪, לצורך סיוע לעסקים גדולים בעלי מחזור של 200 מיליון ₪ ומעלה, שנקלעו לקשיי תזרים נוכח המשבר. הקרן תעניק לעסקים הלוואות בהיקף של 8% מהמחזור ועד 100 מיליון ₪

ביקורת נמתחה מצד חברי הוועדה על כך שהחשב הכללי הציג קריטריונים שלא הובאו מראש בפני הוועדה, ואישור הערבות הותנה בהעברתם לוועדה בהקדם. יו"ר הוועדה הזמנית, ח"כ עודד פורר: "אין גוף שמרכז את כל התחום. אם המדינה לא תייצר אופק, הבנקים לא ימהרו לתת הלוואות"

ועדת הכספים הזמנית, בראשות ח"כ עודד פורר, אישרה היום (א') הקצאת ערבות מדינה בהיקף של 720 מיליון ₪, לצורך סיוע לעסקים גדולים בעלי מחזור של 200 מיליון ₪ ומעלה, שנקלעו לקשיי תזרים נוכח המשבר, זאת במסגרת קרן להלוואות לעסקים גדולים, שהוקמה לצורך ההתמודדות עם משבר הקורונה.

הקרן תסייע לעסקים שנקלעו לקשיי תזרים כתוצאה מההגבלות שהטילה הממשלה נוכח משבר הקורונה. הקרן תעניק לעסקים הלוואות בהיקף של 8% מהמחזור ולא יותר מ- 100 מיליון ₪. שיעור הערבות בהלוואה ספציפית יעמוד על עד 75% מכל הלוואה.

כל זאת מתרחש על רקע זה שגם היום רשתות וחנויות שיכלו להפתח בעקבות החלטת הממשלה מאמש לא נפתחו מסיבות שונות.

לדוגמא רשת אופטיקה הלפרין, ע"פ דבריו של המנכ"ל: "אני לא יכול לתפעל מטה שבנוי על 130 סניפים ולהגיד לו תפתח עכשיו רק 50 סניפים. יש לי עלויות שמצדיקות לשאת על הגב שלהן 130 סניפים. ברגע שזה רק 40 או 50 סניפים אני מפסיד. עולה לי לפתוח את הרשת 500 אלף שקל ביום. אני לא מוכן להקריב הפסד של 300-400 אלף שקל ביום שזה מעל 7 מיליון שקל בחודש, כי מישהו החליט היום בשעה שש בבוקר שמותר לי לפתוח, ויכול להיות שמחר בבוקר יחליט שאני צריך לסגור. אני לא משחק פינג פונג. ככה לא מנהלים עסק. אם פותחים אז פותחים בבת אחת את כל החנויות, עם אווירת קניות ולא עם אווירת נכאים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *