עד כמה השפיעה הקורונה על העישון בישראל?

"עישון במרפסת שקול ברוב המקרים לעישון בתוך הבית"

סקר שיזמה האגודה למלחמה בסרטן במיוחד לרגל היום הבינלאומי לקידום המאבק בעישון 2020 חושף תמונת מצב מעניינת על מצב העישון בישראל בתקופת הקורונה: בתקופת הקורונה יותר צעירים בגילים 24-18 שקלו להפסיק לעשן ואף עישנו פחות.

הסקר נערך על ידי מכון איפסוס, בהשתתפות 629 נשים וגברים בגיל 18 ומעלה, במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה ומנתוניו עולה כי:

51% מהמעשנים בגילים 24-18 שקלו להפסיק לעשן בעקבות הקורונה, לעומת 30% מהמעשנים בקרב כלל המדגם.

49.2% מהמעשנים בגילים 24-18 מדווחים כי עישנו פחות בתקופת הקורונה, לעומת 30.2% מהמעשנים בקרב כלל המדגם.

בחברה הערבית 31% מדווחים כי מישהו מבן משפחתם החל לעשן בעקבות הקורונה, לעומת 8% בחברה היהודית.

לגבי עישון כפוי נמצא כי כ-26% מכלל המעשנים במדגם מדווחים כי עישנו בבית בתקופת הקורונה; 43.5% מהמעשנים בגילים 24-18 מדווחים כי עישנו בבית; 22.1% מהמעשנים היהודים מדווחים כי עישנו בבית בתקופת הקורונה, לעומת 38.3% מהחברה הערבית; 61% מהמעשנים מדווחים כי בתקופת הקורונה לא עישנו בבית, אך עישנו במרפסת ו/או בחצר ו/או במכונית.

מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, משה בר-חיים, מדגיש כי- "עישון במרפסת שקול ברוב המקרים לעישון בתוך הבית מבחינת החשיפה הסביבתית של בני הבית לנזקים הבריאותיים של העשן הנפלט.

הוכח חד-משמעית שחשיפה כפויה לעשן סיגריות מעלה בצורה ניכרת את הסיכון לסרטן ריאה, התקף לב, שבץ מוחי ומחלות נוספות. הסיכון עולה ככל שרמת החשיפה ומשך החשיפה עולים. רמת הסיכון הגבוהה ביותר הינה באנשים החיים לצד אדם שמעשן בתוך הבית. שיעור התחלואה מסרטן הריאה וממחלות לב בקרב אנשים שאינם מעשנים החיים עם בני זוג מעשנים, גבוה ב-25% מאשר באנשים שבני זוגם אינם מעשנים."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *