עד כמה מצב העסקים הפרטיים והחברות גרוע?

ביקורת קשה בוועדת הכספים: "משרד האוצר מנותק מהשוק"

ביקורת קשה הועלתה היום בוועדת הכספים אשר דנה במצבם של החברות והעצמאיים.

יו"ר ועדת הכספים הזמנית, ח"כ עודד פורר טען בוועדה: משרד האוצר מנותק מהשוק. עד לרגע זה מסתירים נתונים מהוועדה, מספרים לנו שקצב אישורי ההלוואות הוא 'בסדר' , אבל מסרבים לתת נתונים כשמהשטח עולה קול זעקה של עסקים הקורסים תחת הנטל.

אין בממשלה אף מבוגר אחראי, אף אחד שיגלה מנהיגות כלכלית וייתן לשוק תקווה. הספינה הזו מפליגה בים סוער מבלי שיש לה בכלל כיוון כשכל אחד מראשי האגפים באוצר מושך אץ ההגה לכיוונו. בדרך ההתנהלות הזו זה רק עניין של זמן עד שהספינה הזו תעלה על שרטון ותטבע.

בדיון מקוון עם נציגי האוצר וראשי המגזר העסקי בנושא קרן הלוואות בערבות המדינה, אמר ח"כ פורר לחשב הכללי ולנציגי האוצר כי שיטת העבודה המדורגת בה עובדים משרדי הממשלה, שבה משוחררים לעסקים הטבות ומענקים בצורה מדודה ומצומצת, תביא בסופו של דבר לכך שענפים רבים לא יצליחו לעבור את התקופה הקרובה ועובדי הענף שיצאו לחל"ת כעת יהיו חלק ממעגל האבטלה הקבוע בעוד מספר חודשים. הדרך הנכונה היא להיות נדיבים בשיא המשבר ולהצר ולהדק את המענקים בהמשך.

בין הדברים שעלו בשיחה היה נושא קבלת אשראי לעסקים מהבנקים והעובדה שחלקם לא מעניקים אשראי לענפים מסוימים בגלל רמת סיכון גבוהה. "אם עסק ידע לקבל אשראי לפני המשבר והצליח להחזיק עצמו אין שום סיבה שיסורב לקבל אשראי כרגע". דברי ח"כ פורר.

בסיום המפגש ביקש יו"ר הועדה מנציגי האוצר להקים "לוח תוצאות" בו ידווחו לוועדת הכספים מספר מבקשי ההלוואות, מספר ההלוואות הנמצאות בתהליך ומספרן של אלו שהתקבלו. כמו כן, בנושא המייצגים והאיסור של האוצר עד היום לתת למייצג לפנות לקרן ההלוואות בשם לקוחותיו, אמר פורר כי זהו דבר אלמנטרי לתת לעסק להיעזר באיש מקצוע על מנת לא לטבוע בים הטפסים והביורוקרטיה הכרוכים בקבלת הקרן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *