"עד שלא יהיה חיסון, לא נגיע בכלל לאירועים של 2000 איש"

חוגים, פעילויות ותכניות בתי הספר שכבר לא קיימים בעקבות הקורונה: הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח דנה בנושא היום ודווחה ע"י הגורמים כי ניתן לקיים חלק מהפעילויות תוך שמירה מלאה על ההנחיות כפי שמשרד הבריאות קבע, אך אישורם טרם יצא לפועל כבר זמן רב.

חוגים, פעילויות ותכניות בתי הספר שכבר לא קיימים בעקבות הקורונה: הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח דנה בנושא היום ודווחה ע"י הגורמים כי ניתן לקיים חלק מהפעילויות תוך שמירה מלאה על ההנחיות כפי שמשרד הבריאות קבע, אך אישורם טרם יצא לפועל כבר זמן רב.

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "אפשר לסמוך על הרשויות המקומיות שיידעו כיצד לפעול מה לפתוח וכיצד. נוכל ככה הרבה יותר מהר לצאת מתפיסת שכבות הזאת שחונקת את החיים שלנו. הגיע הזמן לדיון הפרטני והוא חייב להסתכל על כל הרספקטים של החיים בעידן הקורונה".

מורן בבאי: "אני עוסק בתחום שנים רבות והוקם מתווה שהמורה או הגננת תכין את הילדים לשיעור ותהיה עמדת מורה המרוחקת לפחות שני מטר מהילדים וצוות הגן לא יהיה נוכח במהלך השיעור. מדובר באנשי חינוך מסורים ואחראיים שפעלו באפס הדבקות. המתווה הועבר למשרד הבריאות והוא ענה לפני כחודש וציין שהדבר ישים ואפשרי".

דדי ביטון מנכ"ל מרכז דור ומנהל פורום חוגים: "המפעילים לא עובדים מחודש מרץ – הם חזרו לעבוד לחודש אחד בחודש יוני. ההנחיות מאפשרות לילדים לשחק בחוץ אלא רק לא מאפשרים לנו להפעיל אותם. שוכחים את בריאות הנפש של הילדים ואין התייחסות מצד משרד הבריאות. המפעילים מוגדרים כפעילות פנאי ומתוכננים לפי המתווה לחזור רק בחודש מרץ הבא. עשרות אלפי מאמנים ןומדרכים לא עובד ממרץ. הטענה של קפסולות והמגבלות של הבריאות לא מתיישבות עם המצב כיום כאשר מאפשרים כניסת לקוחות ללא הגבלה לבתי עסק לממכר מזון. זה לא הגיוני שהפעילות הזו מוגדרת כפנאי".

צמרת דביר יו"ר העמותה למפעילי תל"ן: "מדובר באנשים שהם חלק מצוות הגן ומערכת החינוך. הם תורמים לחינוך ולעולם התוכן של הילדים. ד"ר אפללו אמרה שאין כלל הדבקות לגילאים אפס עד שנתיים ועל כן יש לפתוח את הפעילות מיידית. עשרות אלפי המדריכים נמצאים על פת לחם בייחוד שהוצא מתווה להתחיל את ההפעלה".

צופית גולן מהנהגת ההורים הארצית: "לא מתקיים שיח עם משרד הבריאות למרות שכן מתקיים שיח בנושאים אחרים. מדריכים יכולים לעבור בין הרבה קבוצות ולכן פוטנציאל ההוא עצום ולכן יש לחלק בין אחר הצהריים לבין פעילות הבוקר. אני לוקחת בחשבון על פעילות אחר הצהריים מבחירה אני לוקחת בחשבון שייתכן ואאלץ להיכנס לבידוד ואילו בפעילות הבוקר מדריך יכול להביא לבידוד של 700 בתי אב כיוון שהם עוברים בין הרבה גנים וכיתות".

ד"ר אפרת אפללו, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום הבריאות במשרד הבריאות: "בוצעו ניסיונות לייצר פתרונות לתו סגול. הממשלה החליטה לצאת מהסגר באופן מדורג ובאסטרטגיית היציאה הזו הפעלת החוגים תתבצע באופן מאוחר יותר. משרד הבריאות איפשר הפעלת חוגים ל-6 מסגרות ביום וראינו מה קרה כשבועיים לאחר פתיחת שנת הלימודים. אנו מתחילים בימים הקרובים לגבי גיבוש מתווים להפעלת הלימודים הבלתי פורמאליים וחוגים".

ד"ר שרון אלרעי פרייס, הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות: "הצורך לחיות לצד הקורונה הוא ברור אבל יש הבדל בין השלב בו אנו נמצאים כרגע והוא שלב הדרגתי כאשר המגיפה היא עדיין לא בשליטה למרות שהצלחנו עם הסגר וכעת יש לבחון איך משחררים בהדרגה על מנת שנוכל לחיות לצד הקורונה ולא נגיע ל-9000 נדבקים ביום ו-900 חולים קשים ולכן הצעדים כרגע הם לפי התוכנית. היציאה הקודמת מהסגר הייתה מהירה וזו בוצעה כאשר היו 20 נדבקים ליום ולא 2000 נדבקים ליום בעת היציאה מהסגר השני. עד שלא יהיה חיסון, לא נגיע בכלל לאירועים של 2000 אי

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *