עובדיה חממה מגיש את "עולם הניגון"

בהשראת פרשות השבוע, כתב והלחין חממה רעיונות והגיגים אישיים, למעין שירי מדרש. מיזם רחב יריעה אותו הגה, יצר הקליט והפיק בארבע השנים האחרונות

ספר רביעי, סינגל חדש: היוצר והזמר היהודי עובדיה חממה משחרר סינגל נוסף מתוך פרויקט המדרשיר: מיזם שבועי של טקסטים ומוסיקה המפרש את פרשת השבוע מנקודת מבטו היצירתית.

בהשראת פרשות השבוע, כתב והלחין חממה רעיונות והגיגים אישיים, למעין שירי מדרש. מיזם רחב יריעה אותו הגה, יצר הקליט והפיק בארבע השנים האחרונות.

המדרשיר לפרשת "בהעלותך" מתפייט על עולם הניגון, הנמצא מעל שיגרת עולם הדיבור. חממה מסביר שכששומעים ניגון נכון, המציאות משתנה, הרגשות מתעצמים והנשמה מתעדנת וזוכה למדרגה של "בהעלותך", עד ליד כסא הכבוד ממש.

בעולם הניגון מארח חממה את הזמר והיוצר ארז לב ארי שמגיש בחן וברגש האופייני שלו ומעלה את המילים והלחן לדרגת "בהעלותך!". "המדרשיר הוא סוג של סדר שעשיתי במחשבותיי על עניין היותי מוסיקאי בעולם". חממה אף תיקן תפילת לעצמו 'ברכת המוסיקאי', שנוגעת בנקודות הליבה של העוסקים במלאכה זו:

"מודה אני לפניך מלך חי וקיים, ששתלת בי ניגונים ניגונים, ושבראת אותי כפי שהנני: מצייר דמיונות לתווים ואותות, לוחש לצלילים והופך במילים. למען אנעים זמירות לעולם, לעם ולאדם, ואבשמם ברוח טובה וקדושה המאירה שמים וארץ, תוך חיזוק ועידוד לכל החסד והאמת, עד כדי היותי שותף ממש במעשה הבריאה שלך שהולך ונמשך".

יֵשׁ זְמַנִּים נְכוֹנִים לְנִיגּוּן
שֶׁמַּעֲלִים אוֹתְךָ אֶל הַסִּפּוּן
מִיַּרְכְּתֵי הַסְּפִינָה הַשְּׁקוּעָה בְּלֵב יוֹם,
טְרָדוֹת מִנִּי יָם וְכִוּוּן,
כִּי טִבְעוֹ שֶׁל אָדָם לָנוּם
בְּאֵין מַפְרִיעַ, הוּא חָמְרָנִי וְרָדוּם.

וְקוֹל תְּרוּעַת הַנִּיגּוּן מְעוֹרֵר אֶת הַלֵּב
אֶל מֵעֵבֶר שִׁגְרַת הַדְּבָרִים הַשְּׁטוּחָה
בְּהַעֲלוֹתְךָ…

המדרשיר השבועי מפורסם בעמוד היו-טיוב והפייסבוק של חממה, "כדי להפיץ חידודים והארות מהתורה במנות קטנות, מעין כמוסת אור שבועית המפיצה ניחוח יהדות נעים". ואכן, מדרשיר בולט אחד מכל חומש מופץ כסינגל לאורך השנה, בינתיים כבר הפך הפרויקט לפינה שבועית קבועה בכלי תקשורת שונים. לאחר חשיפת כל השירים מדי שבוע, מתכוון חממה בע"ה, לאגד את כל התכנים לספר / אלבום שלם המלווה גם בציורים מקוריים של הציירת ליאורה רוזנמן לכל פרשה ופרשה.

מילים, לחן, עיבודים, הפקה מוסיקלית: עובדיה חממה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *