עובדי המדינה המועסקים במרכז ובשפלה יזכו להשלמת שכר בעקבות סבב הלחימה

בעקבות התערבותו של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, ולאחר עבודה אינטנסיבית ומקצועית שנערכה מול נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, הנחה הנציב כי עובדי המדינה המועסקים באזורים "דן", "ירקון" ו"השפלה" (על פי הגדרות פיקוד העורף), יזכו להשלמת שכר של עד חצי יום עבודה. זאת, בעקבות אירועי סבב הלחימה האחרון בעזה.

כזכור, בתאריך ה-12.11.2019 יצא צה"ל למבצע "חגורה שחורה" בעזה. באותו היום, בשעה 07:00 הנחה פיקוד העורף את אזרחי מדינת ישראל אשר מקום עבודתם באזורי ההתגוננות "דן", "ירקון" ו"השפלה", לא להגיע למקום העבודה ואף ביטל את כל הפעילויות החינוכיות. כשעתיים לאחר מכן, שונתה הנחיית פיקוד העורף ויציאה לעבודה הותרה, בתנאי שקיים מרחב מוגן תקני במקום העבודה.

כחודש לאחר מכן, פורסם חוזר הממונה על השכר ובו נקבע כי עובדים שנעדרו מהעבודה ב-12.11.2019 ושמקום עבודתם הוא באזורים שהוזכרו לעיל, יהיו רשאים לנצל יום חופשה או יום בחירה מהימים הצבורים אשר עומדים לרשותם. כלומר, אותם עובדים לא היו זכאים לקבל שכר עבור אותה היעדרות.

בשל התערבות ההסתדרות, ומתוך מטרה לתקן את העוול שנגרם לעובדים שלא הגיעו לעבודה תוך מילוי הוראות פיקוד העורף, פעלה ההסתדרות לתיקון המצב בו עובדי מדינה נפגעו בעל כורחם. בתום הליך הידברות בין הסתדרות עובדי המדינה, בראשות אריאל יעקבי, לבין נציב שירות המדינה, פרופ' הרשקוביץ, הנחה הנציב כי עובדים אלה יהיו כאמור זכאים לשכר של עד חצי יום עבודה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *