עוד השנה: לאירן תהיה פצצה גרעינית

צה"ל מעריך: כבר באביב הקרוב אירן תצליח להגיע לכמות של חומר מועשר ברמה גבוהה שמספיקה לפצצה אחת. חיזבאללה וחמאס ימשיכו להתחמש

באגף המודיעין בצה"ל מנפקים תחזית חדשה לגבי ההערכות לשנה הקרובה, על פי ההערכות של המודיעין הישראלי באביב הקרוב אירן תצליח להגיע לכמות של חומר מועשר ברמה גבוהה שמספיקה לפצצה אחת. עד שזאת תהיה מערכת נשק יחלפו שנתיים, ועד שתוכל להרכיב ראש נפץ על טיל – שלוש שנים, כך על פי ההערכות שעשו בצה"ל.

בצה"ל סבורים שסוריה תמשיך להיות קרקע פוריה למאבק בין מדינות: כן מאמינים שבשנה הקרובה משטר אסד יידרש לקבל הכרעה בעניין הנוכחות האירנית, ולבנון תמשיך בבניין כוח מתקדם מול ישראל.

ביהודה ושומרון וברצועת עזה ההערכה היא שהטרור יתמעט אך ישתכלל, חמאס ימשיך בבניית הכוח שלו אך ינקוט בתודעת רגיעה, וימשיך לדבוק בהרגעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדו"ח ואמר כי: "אנחנו יודעים בדיוק מה קורה בתוכנית הגרעין האיראנית. איראן חושבת שהיא תשיג נשק גרעיני, אני שב ואומר – ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. אני גם קורא לכל מדינות המערב להטיל את מנגנון הסנקציות האוטומטיות באו"ם, snapback sanctions, עכשיו."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *