עוד שיא: ישראל עקפה את ארה"ב במספר הנדבקים

ישראל עקפה היום, לראשונה מתחילת המגיפה, את ארצות הברית במספר הנדבקים למיליון איש

ישראל עקפה היום, לראשונה מתחילת המגיפה, את ארצות הברית במספר הנדבקים למיליון איש.

כיום, יש בישראל 20,562 חולי קורונה למיליון נפש – נתון גבוה יותר מזה של ארה"ב, שם מספר הנדבקים עומד על 20,475 בני אדם למיליון נפש.

גם במדד התמותה ביחס לאוכלוסיה ישראל את הממוצע העולמי עם 137 נפטרים על כל מיליון איש (למול ממוצע מדינות העולם שעומד על 124).

"הסגר שהוטל איננו פיתרון סופי אלא מאפשר להקנות לנו זמן להורדת שיעורי התחלואה הגבוהים", אמר פרופ' נדב דוידוביץ', ראש בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן-גוריון וחבר ועדת המומחים של פרויקטור הקורונה רוני גמזו.

בדוח מרכז המידע והידע של אגף המודיעין שפורסם הבוקר (שני) נכתב כי מאז תחילת ספטמבר, המגפה מתפשטת במהירות בקצב עלייה של 5% ליום. אך בולטת במיוחד במגזר החרדי. "מוקדם מדי להעריך את השפעת הסגר", כתבו מחברי הדוח. "אך עם זאת מסתמן כי חסרה אכיפה ותמיכה ברשויות ביישובים האדומים". כמו ישראל, כך גם במרבית מדינות מערב אירופה התחלואה עלתה באופן ניכר בשבועות האחרונים, במקביל לפתיחת מערכת החינוך.

כבר זמן מה שישראל היא מהמדינות המובילות בשיעור התחלואה לנפש", מנמקת פרופ' רונית קלדרון-מרגלית מבית הספר לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית והדסה. "אילו הסיבה לכך הייתה כמות בדיקות גבוהה – היינו רואים ששיעור הבדיקות החיוביות הוא נמוך, אבל לצערנו הרב לא כך המצב. השיעור עומד על כ-11% חיוביים ומדובר בנתון גבוה ביחס לעולם. מערכת הבריאות בישראל כבר עכשיו כמעט ואינה עומדת בנטל החולים. הטיפול בחולי הקורונה בא על חשבון טיפול בחולים אחרים והמערכת היא שחוקה"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *