עורך דין תעבורה – כל מה שרציתם לדעת

כמות המשתמשים בדרכים בישראל עולה בתדירות רבה. הדבר נובע מריבוי רמת המינוע בדרכים על  דגש מכוניות פרטיות, ריבוי האוכלוסייה, ריבוי הרכבים הלא ממונעים ובכלל זה אופניים ועוד

קיימים חוקים רבים המסדירים את כל נושאי התעבורה ותפקידם הוא למנוע תאונות, להסדיר את מערכת הרישיונות לנהגים, את מערכת האישורים והטסטים לכלי הרכב הממונעים ועוד. אנשים נתקלים מדי פעם בבעיות שונות בתחום כאשר החמורות ביותר היא היותם מעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים, אבל לא רק.

עורך דין תעבורה יכול לייצג כל מי שנקלע לסיטואציה מורכבת בנושא תעבורה. הוא מטפל בשורה של נושאים ובהם: נהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים, עבירות תנועה חמורות, ביטול פסילת רישיון מנהלתית, המרת עונשים והשגת זיכויים, וכן, טיפול אל מול גופים דוגמת משרד הרישוי, משטרת התנועה, בתי משפט לתעבורה, ועדות ערר, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים וכדומה. במקרים רבים, הוא מתמודד מול החלטות שגויות של פקידים, מול הרשעות, פסיקות  שאינן נכונות ועוד.

יש מקרים, למשל, של פסילת רישיון על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. אחד מתפקידיו החשובים הוא שיפור עצמאותם של נהגים בעלי מגבלות רפואיות באמצעות פיתוח והתאמה של אמצעי עזר שיאפשרו להם להתמודד טוב יותר עם הנהיגה. במסגרת פעילותו מוסמך המכון לערוך מבדקים רפואיים לנהגים שנבחרו לכך ולהמליץ על מתן או אי מתן אישור רפואי לנהיגה ברכב. עורך דין תעבורה יכול לייעץ לכל נהג שקבל זימון על הדרך להתנהל אל מול בוחני המכון, וכן לערער על החלטה המגבילה את לקוחו. צריך לזכור כי זאת בדיקה חשובה מאוד שקובעת עתיד נהגים.

עורך הדין יכול לסייע גם במקרים אחרים כאשר נפסל רישיון נהג בשל סיבות אחרות, ובמיוחד כשהוא חשוב בשל היות פרנסתו תלויה בו. הוא יכול לערער על החלטות ולבקש הקלות, ועוד. במקרים של הגעה לבית משפט הוא ייצג את הלקוח. לעיתים, ישיג הסדרי טיעון שייתרו את ההליכה לבית המשפט. צריך לזכור, למשל, כי דו"חות רבים נקבעים על סמך מצלמות מהירות, ינשופים לבדיקת שכרות וכדומה. לא תמיד הבדיקות או המכשירים מהימנים וניתן לערער עליהם.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *