עושק שחור: התפתחות נוספת בפרשת הרב ברלנד

חוקרי המשטרה עצרו לחקירה לפני זמן קצר חשוד (40) נוסף בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס.  החשוד משתייך לקהילת 'שובו בנים'. 

חוקרי המשטרה עצרו לחקירה לפני זמן קצר חשוד (40) נוסף בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס.  החשוד משתייך לקהילת 'שובו בנים'.

כזכור, במוצאי שבת פשטו כוחות משטרה על מתחם שובו בנים בירושלים ועצרו את מנהיג הקהילה  הרב אליעזר ברלנד, לאחר דיון בהארכת מעצרו הוא לא חש בטוב ופונה לבית חולים.

במשטרה טוענים כי הרב ברלנד נלקח לבדיקה רפואית לפני המשך מעצרו בגלל גילו ומצב הרפואי.

פרקליטו של מנהיג שובו בנים אמר בדיון הארכת מעצרו כי גם הבאבא סאלי היה מחלק משקה ערק לברכה ורפואה. נציג המשטרה אמר כי יש חשש שברלנד ימלט מהדין אם ישוחרר למעצר בית.

מוקדם יותר, מעצרו של הרב ברלנד הוארך היום (ראשון) ב-5 ימים, לאחר שבית המשפט השלום בירושלים קיבל את בקשת המשטרה שטענה כי הרב של שובו בנים עשוי להימלט. הרב ברלנד ומקורביו חשודים בעושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס חמורות שבוצעו לאורך מספר שנים.
השופט אלעזר ביאלין אמר בדיון: "התמונה הכללית המצטיירת בעדויות המתלוננים היא כי המשיב קשר עם אחרים לקבל כספים בסכומים של עשרות אלפים וזאת לאורך תקופה. בעקבות אותן התרומות לכאורה הגיעו לחשובות הבנק של אשתו סכומים בהיקף של עשרות מיליונים. עיון במסמכים מלמד כי המשיב והקשורים שימשו למעשה כמסחטת כספים, מדובר בעבירות בהיקף רחב, מתוחכם ושיטתי שבוצע לאורך תקופה".

חוקרי המשטרה טענו בדיון כי הרב ברלנד "הציג את עצמו כרב ובמסגרת אותה הצגה עבד על ידי רשת מסועפת ליצור קשר עם אנשים שהיו זקוקים למרפא או למזור ממחלות. הוא דרש מהם סכומי כסף גדולים תוך שהוא מבטיח, בניגוד לכל הגיון, שעל ידי תרומת סכומי כסף גדולים הם ירפאו. באמצעות רשת מסועפת סיפק והעביר את הכסף לחשבונות שלו ושל מקורבים שלו ללא דיווח לרשויות המס".

החוקרים טענו כי הרב ברלנד "מסר גרסה מיתממת, לפיה העניק אותן ברכות ופדיונות רק אם פנו אליו, וכמו כן טען כי הסכומים שנגבים קטנים בעשרות אחוזים ממה שידוע לנו"

 

 

 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הנה כתבה על כת לב (לא) טהור

    הח"כים החרדים ליועמ"ש: "סייע בהסגרת ראשי כת 'לב טהור' לישראל" צמד הח"כים הנמרצים של תנועת ש"ס – משה ארבל וינון אזולאי, שיגרו מכתב בהול ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה שיסייע בהליך ההסגרה של ראשי כת 'לב טהור' לישראל. אביחי מנדבליט , משה ארבל , קהילת לב טהור , ינון אזולאי
    "קטינות יולדות בתנאים מזוויעים כתבה בחדרי חרדים.

    חברי הכנסת משה ארבל וינון אזולאי מש"ס, פנו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעקבות העיכוב המתמשך לטענתם, בהליכי ההסגרה של ראשי הכת המכונה 'לב טהור' בגואטמלה, בבקשה שיסייע בהליך ההסגרה.

    "אנו חברי הכנסת החתומים מטה" הם כותבים, "עוסקים כבר תקופה ארוכה מול נציגי המשפחות ומשרדי הממשלה השונים לרבות משרד הרווחה, בנושא הצלה וסיוע ליוצאי ונפגעי הכת המכונה 'לב טהור' שמושבה כעת בגואטמלה".

    "בפגישה ארוכה שהתקיימה הבוקר בכנסת יחד עם נציגי המשפחות של נפגעי הכת, וכן שגריר גואטמלה בישראל מר מריו בוקרו פעלנו בכדי למפות את החסמים והקשיים וכן ביקשנו עדכון על מצב אוכלוסיית הקטינים הנמצאים שם".

    "נפרשה בפנינו תמונה מזעזעת" מתארים צמד הח"כים, "בה קטינות כבנות שלוש עשרה וארבע עשרה הרות ויולדות בתנאים מזוויעים ומחפירים, ילדים רכים מוכים על ידי ברזלים מלובנים, ועוד זוועות שאין השכל יכול להכיל ואין הנייר יכול לספוג."

    "לבקשתנו" אומרים השניים, "הציג השגריר את סוגיית בקשות ההסגרה כלפי ראשי הכת, וציין כי ביחס לאזרחי ארה"ב הרי שהחלו הליכי ההסגרה, וכי נציגי משרד המשפטים הישראלי והפרקליטות הישראלית (הוא ציין את עו"ד גלית גרינברג כגורם מולו הממשל הגואטמלי עומד בקשר) טרם נקטה עמדה ברורה ביחס לבקשת ההסגרה."

    לדבריו, "גורמי הביטחון המקומיים יודעים כי בכוונת אנשי הכת להגיש בקשות למקלט מדיני בניקרגואה או באיראן, וכי במידה ולא תוגש בהקדם בקשת הסגרה רשמית ממדינת ישראל הרי שמרחפת סכנה לבריחתם למדינות אלו אשר אין לישראל כל יחסים עמן"

    "אנו פונים בזאת לכבודו" מבקשים ארבל ואזולאי מהיועמ"ש "כי יבחן בדחיפות וללא דיחוי מול גורמי המקצוע האמונים על הנושא במחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, כיצד ניתן להציל את חייהם של עוללים אלו, וכל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם ומלואו.

    הח"כים החרדים ליועמ"ש: "סייע בהסגרת ראשי כת 'לב טהור' לישראל" |
    הגב