עידית מטות: "קוראת לחרדים להתפלל ביחידות. הקורונה תהרוג את ההורים שלכם"

"פעם גם אני חרדה ורק למען שלום הציבור היקר הזה שלצערי לא הפנים את גודל הסכנה או באופן בלתי נתפס הולך לגישה מודעת ואקטיבית לחיסון עדר. זה עלול להמיט אסון! אסון להורים, לסבא והסבתא, לשכן ולשכנה ולר״ם בישיבה"

פרופ' עידית מטות מי שבעבר המעיטה בחשיבות הקורנה מזהירה כעת את המגזר החרדי בשל הנתונים המדאיגים. "עם צאת שבת שובה ושעות לפני שעולה השחר ליום לכניסתנו ליום המקודש ביותר בשנה, אני מרימה הלילה הזה דגל אדום לאחיי ואחיותי המגזר החרדי ואומרת לכם: ושמרתם לנפשותכם",!", היא כתבה.

מטות הציגה נתונים מבהילים, "אחוז ההדבקה במגזר זינק ל-25.8%! פי 2 מהמגזר הכללי שעומד על 12.9. זה אבסורד. ואת ההשלכות אנחנו רואים בבתי החולים כשיש נוכחות בולטת של חרדים מעל כל מגזר אחר. ואני רואה מה שעומד לפנינו עם ההשלכות של ראש השנה וחזרת בני הישיבות הביתה והפעם גם אני חרדה ורק למען שלום הציבור היקר הזה שלצערי לא הפנים את גודל הסכנה או באופן בלתי נתפס הולך לגישה מודעת ואקטיבית לחיסון עדר. זה עלול להמיט אסון! אסון להורים, לסבא והסבתא, לשכן ולשכנה ולר״ם בישיבה."

"שיהיה ברור", הוסיפה מטות, "אני לא נכנסת להשוואה בין תפילות להפגנות. לא מענייני. אני מדברת ספציפית על הבריאות שלכם המגזר החרדי. תאמינו לי, בחודשים האחרונים הנשמתי יותר מידי חולים שאמרו ברעד שמע ישראל לפני שנפרדו מהעולם ונאלצנו לבשר למשפחות הכואבות את הנורא מכל.

היא קראה לציבור החרדי לוותר על תפילה במניין, "יום הכיפורים הוא יום של תפילה קדושה אבל השנה אין ברירה אלא להתפלל ביחידות או רק בקפסולה במקום פתוח לפי ההנחיות. אני מזדהה עם הקושי האדיר ומבינה את חשיבות של קדושת החג ומנהגיו אבל אין ברירה אחרת. אני קוראת לרבנים ולגדולי התורה להבין את צו השעה ולהורות לציבור להקפיד על ההנחיות. תדעו: המשך תפילות המוניות, התכנסויות וחוסר הקפדה על ההנחיות יביאו בסופו של דבר לתוצאה אחת: המשך גידול התחלואה והתמותה וכמובן המשך הסגר על כל מדינת ישראל"..

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *